اردبیل - ایرنا - رئیس حوزه هنری استان اردبیل از اعلام فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی مستند منطبق با زیست بوم این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا از حوزه هنری اردبیل، امیر رجبی روز شنبه در نشست مستندسازان استان اردبیل با مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها و مسئول استان‌های مرکز مستند سوره با اشاره به روند تهیه سند زیست بوم گفت: تمرکز موضوعی حوزه هنری استان اردبیل پرچمداری هویت ایرانی و شیعی در منطقه قفقاز و آناتولی است لذا حوزه هنری از طرح‌های هنرمندان بویژه در زمینه فیلم مستند در گستره این موضوع حمایت خواهد کرد.

وی افزود: از همه هنرمندان و مستندسازان استانی دعوت می‌شود با ارائه طرح‌های خود در جهت معرفی هر چه بهتر مفاخر ملی و قهرمانان عرصه جهاد و شهادت و  قابلیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان خود و همچنین با پرداختن به مسائل و مشکلات موجود در کنار ارائه راهکارهای کارشناسی شده گامی مثبت در راه اعتلای استان و منطقه خود بردارند.

سیدحامد اسحاقی ، مسئول هنرهای تصویری استان اردبیل نیز در این نشست گفت: در حال حاضر نگاه ویژه‌ای نسبت به استان‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهای بالقوه آنها وجود دارد.

وی افزود: امسال دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها با همکاری مرکز مستند سوره کار گروه مستند استان‌ها "کاما" را تشکیل داده و فراخوان حمایت از مستندهای استانی منطبق بر زیست بوم هر استان را منتشر کردند.