سنندج- ایرنا- فرماندار سقز گفت: سهم اعتبارات بانکی این شهرستان در سال جاری برای ایجاد مشاغل خانگی ۷۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سقز اظهار داشت: ادارات صمت، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرفی و راهنمایی متقاضیان به بانک های عامل- رفاه و توسعه تعاون-  با توجه به فرصت جذب منابع بانکی تا پایان آذرماه، تلاش کنند.

وی اضافه کرد: اهمیت اشتغال در راس برنامه های اقتصادی شهرستان قرار دارد و همه دستگاه های اجرایی و بانک ها برای این مهم باید تلاش کنند و کوتاهی از دستگاه های مسوول قابل قبول نیست.

فرماندار سقز با بیان اینکه، اشتغال در توانمندسازی قشرهای مختلف جامعه بسیار حائز اهمیت است، افزود: در بحث مشاغل خانگی به ویژه اشتغال زنان و حمایت از بانوان کارآفرین، شهرستان عملکرد مناسبی ندارد.

توان یادآور شد: تعهد شهرستان سقز برای ثبت اشتغال در سامانه رصد در سال جاری ۳ هزار و ۷۸۰ نفر است که همه دستگاه های مرتبط باید برای تحقق این مهم همکاری و جدیت لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۹۷٫۳ درصد این میزان، در سامانه رصد، ثبت شده است و باید در اسرع وقت، ادارات تعهد خود را در راستای پرداخت تسهیلات مورد نظر عملیاتی کنند.

شهرستان سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.