بوشهر - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با احتساب پذیرفته شدگان امسال شمار دانشجویان این دانشگاه به ۲ هزار و ۷۴۱ نفر رسید که ۵۵ درصد آنها بومی این استان هستند.

مراد علی فولادوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۴۸۰ دانشجوی جدید الورود در ۳۳ مقطع رشته در این استان پذیرش و سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نسبت دانشجویان دختر به پسر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۶۱ به ۳۹ است ادامه داد: این دانشجویان در ۱۰ رشته کارشناسی، ۱۱ رشته تحصیلات تکمیلی، ۲ رشته دکترای حرفه ای پزشکی و دندانپزشکی و سه رشته دستیاری جراحی عمومی، اطفال و داخلی مشغول به تحصیل هستند.

افزایش ۲ برابری دانشجویان رشته پزشکی در بوشهر 

فولادوند ادامه داد: براساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در باره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی امسال ۱۱۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی این استان پذیرش شد که این شمار ورودی‌ پزشکی در استان بوشهر نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲ برابر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: همچنین امسال تلاش می‌شود رشته کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه اندازی و زیرساخت راه اندازی دانشکده سلامت و ایمنی محیط (HSE) ایجاد شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان تنها یک واحد بیمارستانی آموزشی درمانی دارد که پاسخگوی نیاز استان نیست و سرعت بخشی لازم در زمینه احداث دومین مرکز آموزشی درمانی این استان ضروری است.