به گزارش ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور، احمد اسدیان با اشاره به فعالیت سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی «سپند» اظهار داشت: مدیریت و نظارت بر سرویس مدارس با توجه به آییننامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب سال ۸۷ هیئت وزیران و ابلاغ دستور العمل اجرایی آن در سال ۹۷ توسط وزیر کشور، با تعیین تکلیف در دو بخش شهرداریها و آموزش و پرورش مشخص شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاههای متولی، استفاده والدین و امکان پایش برخط اطلاعات و ایجاد شفافیت در حوزههای مالی، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور مکلف شدهاند با همکاری وزارت آموزش و پرورش نسبت به ایجاد سامانهای برای فعالیت همه ذینفعان و دستگاههای متولی اقدام کنند.
معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی با اشاره به راه اندازی سامانه سپند از سال ۹۸ توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، بازرسان کل استانها را مکلف کرد که برای رصد و نظارت بر نحوه اجرای این امر و سامانه یادشده در سطح استانها اقدام کنند.
اسدیان تاکید کرد: به طور حتم انتقال فرایند اجرایی سرویس مدارس بر بستر سامانه سپند امکان سیستمی شدن فرایندها، افزایش ایمنی سفر و امنیت دانش آموزان، سهولت نظارت و شفاف سازی مالی و نظارت مستمر والدین بر رفت و آمد دانش آموزان از طریق نرم افزار تلفن همراه را به همراه دارد.