به گزارش خبرنگارایرنا، اصغر باقر زاده روز یکشنبه در آیین افتتاحیه طرح امین که در سالن همایش شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهارداشت: نباید کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تنها بمانند.
وی اظهار داشت : در فرآیند تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد که با این وجود به سند هایی چون ۲۰۳۰ و ۲۰۴۵ که غیر اسلامی هستند ، نیاز نداریم .
باقرزاده بیان داشت: امروزه به دلیل وجود فضای مجازی و استفاده از دستگاه تلفن همراه و رایانه ارتباط بین اعضای خانواده در جامعه قطع شده است در حالی که فرآیند تعلیم و تربیت به این ارتباط نیاز دارد.
وی با بیان اینکه این قطع ارتباط باعث ایجاد چالش هایی در مدارس شده است، یادآورشد: امور پرورشی مدارس نیاز ضروری به ارتباط دانش آموز، خانواده و اولیای مدرسه دارد.
وی از تشتت آراء، تفکیک تربیت و آموزش، کم رنگ شدن نقش تربیتی اولیا، فضای مجازی و سواد رسانه ای، مخاطب شناسی کودک و نوجوان، برنامه ها و فعالیت های تکراری و کم اثر، برنامه درسی ، عدم هماهنگی بخش های مختلف آموزش و پرورش و نیروی انسانی به عنوان چالش های اصولی و سیاست های چرخش های تحول آفرین در مدارس یاد کرد.
باقرزاده ادامه داد: باید جوشش تربیتی را در مدارس تقویت کرد تا کیفیت کار بالا برود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی باید از مطالب کتاب های درسی باشد تا شاهد همراهی بیشتر معلمان در مدارس باشیم.
وی تاکید کرد: برای برقراری ارتباط با دانش آموزان ، برگزاری اردوهای دانش آموزی را بیشتر کنیم.