سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: سالانه به طور متوسط بیش از ۸۰۰ هزار نفر-ساعت آموزش مهارتی به افراد دارای معلولیت در استان ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، فردین وکیلی روز دوشنبه در دیدار با رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: آمار ارائه آموزش  ها به افراد دارای معلولیت با همکاری های فرابخشی میان دستگاه های اجرایی ذی ربط مانند اداره کل بهزیستی و اداره آموزش و پرورش استثنایی و دیگر دستگاه های اجرایی در بخش دولتی و خصوصی قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: توانمند سازی مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه تربیت نیروی متخصص، اعتماد به نفس و زمینه نقش آفرینی این افراد در جامعه را فراهم می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با تاکید بر اهمیت گسترش آموزش های مهارتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه، افزود: توانمند سازی مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه بر تربیت نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز بازار کار، اعتماد به نفس و زمینه نقش آفرینی این افراد در جامعه را فراهم می کند.

وکیلی از ارائه آموزش های مهارتی منطبق با استانداردهای تدوین شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ویژه افراد دارای نیازهای ویژه در استان کردستان خبر داد و گفت: این اداره کل آمادگی خود را جهت خدمت رسانی به این قشر از جامعه اعلام می کند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز ضمن تقدیر از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بخاطر همکاری های بی شائبه در راستای ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه، افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش کردستان در راستای حرکت در مسیر تفاهم نامه منعقده میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت آموزش و پروش توانسته اند گام های موثر و خوبی را در زمینه ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان دارای معلولیت بردارند که در تلاش هستیم سطح این همکاری ها در سال جاری افزایش یابد.

طالب محمدی افزود: اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان یک هزار و ۵۰۰  دانش آموز با نیازهای ویژه را تحت پوشش خود دارد که از این تعداد ۱۳۷ نفر از دانش آموزان در هنرستان های سطح استان مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: مهارت آموزی به دانش آموزان با نیازهای ویژه از اولویت های اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان است که در این مسیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای می تواند به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش های غیررسمی در سطح کشور نقش کلیدی خود را ایفا کند.

در پایان این دیدار، ۲ طرف بر توسعه و گسترش سطح همکاری ها در ارائه آموزش های مهارتی تاکید کردند.