به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری همدان، محمود حضرتی با اشاره به اینکه این بازرسان برای نظارت بر عملکرد رانندگان مجاز از ساعت ۸/۳۰ تا ۱۴/۳۰ فعال هستند و در درب مدارس حضور دارند اظهار داشت: طبق این بازرسی ها در سه روز اول مهر با رانندگان متخلف برخورد شد.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص سرویس مدارس جلسات متعدد با فرمانداری، استانداری، شهرداری آموزش و پرورش و تاکسیرانی برگزار شده که بر تردد دانش آموزان با سرویس مدارس تاکید شد.
مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا مدارس تعطیل بود افزود: ساماندهی سرویس مدارس دچار ناهماهنگی شده بود که هشت جلسه هماهنگی بین اعضای ماده ۱۸ و ۱۰ جلسه متعدد درون سازمانی در اداره تاکسیرانی با حضور شرکتها برگزار شد.
حضرتی با بیان اینکه شرکت های ذی صلاح مکلف به ساماندهی و ارائه خدمات به حمل و دانش آموزان هستند اظهار داشت: با استناد به دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان فراخوان و اطلاع رسانی برای جذب شرکت های صاحب صلاحیت صورت گرفت که شرکت ها شناسایی و به سامانه سپند معرفی شدند.
وی در حوزه حمل و نقل شهری به اسامی این شرکت ها اشاره کرد و افزود: شرکت های ۱۸۲۸، ۱۸۱۳،۸۱۷، ۱۸۱۰، نیک راه، جهان نما و شلمچه جزو این شرکت ها هستند.
حضرتی ادامه داد: ثبت نام از متقاضیان صورت گرفته است که ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و ۴۰۰ نفر تایید برچسب سرویس مدارس را گرفتند و بقیه در حال بررسی شرایط و مدارک هستند.
حضرتی به شرایط رانندگان حمل و نقل ذی صلاح که قانونگذار مشخص کرده اشاره کرد و افزود: داشتن معاینه فنی، گواهی عدم سوء پیشینه، متاهل بودن، سن بالای ۲۳ سال، دارا بودن گواهینامه نقل عمومی و بیمه نامه الحاقی حمل و نقل دانش آموزان از جمله این شرایط هستند.
وی خاطرنشان کرد: بحث تعیین نرخ سرویس مدارس بر اساس عرضه و تقاضا و توافق بین رانندگان، اولیا، مدارس و شرکت ها باید رخ دهد که نظارت اولیه و عقد قرارداد با رانندگان سرویس مدارس با استناد به بند چ ماده یک آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان صورت می گیرد.
مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان با اشاره به بحث نظارت بر قیمت سرویس مدارس گفت: نرخ نامه طبق مصوبه کارگروه ماده ۱۸ و با پیشنهاد به شورای اسلامی شهر و بر اساس کیلومتر ارائه می شود که این نرخ با توجه به تورم پایین است و پیشنهاد داشتیم به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد.
حضرتی با بیان اینکه قبل از کرونا ۲۲۰ دستگاه مینیبوس در حوزه حمل و نقل دانش آموزان به خدمات می پرداختند تصریح کرد: به دلیل فرسودگی و نبود شرکت های فعال برای ساماندهی این حوزه، مینی بوس ها به حاشیه شهر، روستاها و شرکت های صنعتی رفتند که از حمل و نقل دانش آموزان کنار گذاشته شدند.
وی اظهار داشت: خودروهای ون به دلیل نداشتن معاینه فنی امسال نمی توانند سرویس بدهند که تقاضا داریم شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی نسبت به تعویض و به روزرسانی مخازن سوخت تاکسی های ون همکاری کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: اعطای وام برای تاکسی های بدون معاینه فنی و تعویض مخازن گاز و نیز در راستای ساماندهی سرویس مدارس ضروری است که انجام نشده است.
حضرتی تصریح کرد: همکاری راهور و مدیران مدارس در حمل و نقل دانش آموزان موجب کاهش خودروهای تک سرنشین و ترافیک می شود که انتظار می رود شورای ترافیک برای تردد خودروها در رینگ اول شهر و ساعت ورود و خروج دستگاه اداری همکاری کند.
وی اظهار داشت: والدین می توانند از طریق اپلیکیشن بر سرویس های مدارس نظارت و با آسودگی خاطر نحوه تردد فرزندانشان را پایش کنند.