تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره تامین واگن مترو تهران، گفت: مقداری از هزینه واگن‌ها باید پیش پرداخت می‌شد و دولت این موضوع را تقبل کرده، مقدمات کار انجام شده است و بانک‌ها همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، مهدی چمران پیش از نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اگر امروز هم برای واگن تصمیم گیری شود باز هم مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا واگن‌ها وارد مدار شوند.

وی همچنین با اشاره به همکاری مدیریت شهری و وزارت میراث فرهنگی گفت: در زمینه‌های مختلف با وزارت میراث فرهنگی ارتباط داریم و معاون وزیر میراث فرهنگی در شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ حضور دارد.

وی ادامه داد: در بافت‌های فرسوده و ارزشمند تاریخی ارتباط نزدیکی با میراث فرهنگی وجود دارد و شهرداری تهران خود دارای تشکلات گردشگری است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بازار تهران گفت: بازار یکی از میراث های فرهنگی تهران است و باید مسئولان پای کار بیایند تا امنیت و ایمنی بازار برای همگان حفظ شود.

وی همچنین در آغاز جلسه امروز با ارایه موضوعات تاریخی،به هفته نیروی انتظامی به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی واقعا مظلوم واقع شده است و از هر جهت به این مجموعه تاختند اما این نیرو تلاش کرده تا وظیفه خود را انجام دهد و با رعایت شرایط کامل انسانی و دوستی ولی به هر حالت از هر سو مورد هجمه قرار گرفته که این جای تاسف دارد.

رییس شورای شهر تهران با تبریک به تمامی تلاشگران نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: امیدواریم که برنامه های خوبی در حوزه آگاه سازی برای شناساندن بیشترخودشان به مردم عزیز و جامعه ایران صورت دهند چرا که ما می بینیم هرروز این نیرو شهید می دهد لذا در زمان حضورشان در تشییع پیکر این شهدا مردم تمام این خدمت های افراد این نیرو را می فهمند، می شناسند و می دانند.

چمران بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه پلیس را شفاف، آرامبخش و تمام کننده عنوان کرد و افزود: فرمایشات رهبری انقلاب بسیار واضح، آشکار، متقن، محکم،با صلابت و با روشنگری،آگاهی دهنده تمام و هشدار دهنده به دشمنان این انقلاب بیان شد.