تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران تذکراتی را ارایه کرده و یک عضو شورای شهر نسبت به پاسخ ندادن برخی ابهامات در جا به جایی مدیران شهرداری تذکر داد.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در جریان نود و چهارمین جلسه خود به موضوع تذکرات ورود کردند.

علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درگاه ملی مجوز ها مورد پیگیری قرار می گیرد و وزیر ارتباطات در صحن مجلس گزارشی از این اقدامات ارائه کردند، گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت را برای ایجاد پایگاه صدور مجوز های کسب و کار مکلف کرده و ما نیز در شورای شهر ، شهرداری تهران را به ایجاد پنجره واحد مکلف کرده ایم.

وی گفت: تا کنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار در درگاه ملی خواست ثبت کرده اند.

وی با بیان اینکه این پایگاه صرفا مکلف به پاسخ دادن به صدور پروانه های صنفی است، گفت: مجلس در سال جاری دولت را مکلف به اصلاح پایگاه کرده است.

قائمی با بیان بر اساس در ادامه تلاش های مجلس و مصوبه سال جاری، دولت مکلف شده پنجره هوشمند خدمات را راه اندازی کند و برغم اینکه شهرداری شمول این قانون است اما هنوز به طور کامل به این سامانه نپیوسته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این قانون همه دستگاه‌ها تا پایان شهریور مکلف بودند که پنجره واحد خود را راه اندازی کنند .

شهردار تهران به ابهامات پاسخ دهد

همچنین مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز بیش از هر چیزی، نیازمند همدلی ، همکاری و پاسخگویی مسئولین هستیم.

وی با بیان تذکر خود به تغییراتی در حوزه معاونین شهردار تهران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر زاکانی می خواهد موفق باشد باید نگاهی به نیروی انسانی درون شهرداری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته هر موقع که با شهردار تهران جلسه داشتیم یکی از دستاوردهای خود را حوزه مالی و اقتصاد شهری مطرح می کردند، گفت: این ابهام وجود دارد که چه اتفاقی افتاد که معاونت اقتصادی شهرداری با آن عملکرد موفق، جا به جا شود.

اقراریان افزود: پیش از این نیز تغییر مدیر حراست را داشتیم که برخی اعضا درباره آن سوال پرسیدند اما هنوز پاسخ مشخصی به ابهام ما داده نشده است.

جوانان کرد جنایات کومله را محکوم می‌کنند

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تنها عضو کُرد شورای شهر تهران است، جنایات کومله را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر چند جا دل ما به درد آمد، اظهارداشت: هیچ کس جنایات کومله را فراموش نمی کند.

نجفی ادامه داد: باید بدانند که جوانان کرد به هیچ عنوان کومله را نخواهند پذیرفت و دست پاسداران را می بوسند که پاسخ سریعی به اقدامات این گروه دادند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود، نقش دشمنان را در این حوادث مطرح کردند و روشنگری لازم را انجام دادند.

نجفی در ادامه زمان تذکر خود، بر ضرورت اجرای مصوبات دوره های گذشته شورای شهر تاکید کرد و افزود: هر مصوبه ای که در شورا تصویب می شود لازم الاجراست، امیدواریم هرچه سریعتر مصوبات مغفول مانده گذشته اجرایی شود.

پروژه‌های نیمه تمام شهرداری تجمیع شود

حجت الاسلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز گفت: بیش از ۹۰ درصد پروژه های نیمه تمام مربوط به معاونت فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری است.

وی بابیان اینکه پروژه ها در معاونت عمرانی جمع بندی و بودجه این طرح ها در این معاونت اختصاص پیدا کند، افزود: امیدواریم شاهد این میزان پروژه نیمه تمام در معاونت های شهرداری نباشیم.
 

معضل کمبود پیاده روهای مناسب سازی شده در تهران 

نرجس سلیمانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، افزود: ملت ایران دهه‌هاست که مورد ظلم همه جانبه قرار گرفته است، پیشرفت فرزندن ایران، خاری در چشم طراحان ضد اندیشه و تافته‌های جدابافته بد اندیش در نظام بین‌الملل است؛ تاراج فقر را هدف اصلی ساختار نظام سلطه است اما جامعه ایثارگر، هشیر و انقلابی ما مبری از هرگونه فقر فرهنگی، دهه هاست که با بذل جان عزیزترین فرزندان خویش، استوار و هنرمندانه از شبکه عنکبوتی مولد جهل پا را فراتر گذاشته و مشق بصیرت می‌کنند.  

وی با بیان اینکه جوانان بانشاط و پرانگیزه، ذخایر تجدیدپذیر و صف‌های تودرتوی مستحکمی هستند که در برابر عملیات‌های مکارانه فریب و نیرنگ، منبعث از فوران خشم، ثروت عظیم فرهنگی تمدنی استوار را به رخ می‌کشند، افزود: مثلث‌های پوسیده ظلم و جور و تزویر که حیات منحوسشان به مویی بند است، نمی توانند ویروس مستعمل تفرقه، تشدد و تخریب را به پیکر جامعه‌ای نستوه تزریق کنند.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران، همچنین با ارائه تذکری بر ضرورت تعیین تکلیف پیاده راه‌ها به ویژه پیاده راه های مدارس، تاکید کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل شریط اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها توانایی استفاده از سرویس مدارس را ندارند و هزینه‌های قابل توجهی در این باره به آنان تحمیل می‌شود، بنابراین ملزم به استفاده از پیاده روها هستند.
 
وی کمبود پیاده روهای مناسب سازی شده را یکی از مسائل شهر تهران دانست و افزود: این معضل را می‌توان با اختصاص مسیری به شعاع ۵۰۰ متر از هر سو در وهله اول برای مدارس ابتدایی و در مرحله بعدی برای مدارس راهنمایی رفع کرد.