تربت‌ حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت‌ حیدریه گفت: هویت طلبگی حفظ روحیه انقلابی‌ است اما این به معنای ورود این قشر به جریانات سیاسی و سیاست‌زدگی نیست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی روز سه شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه تربت‌ حیدریه افزود: انتظار از حوزویان آن است که با آگاهی، بصیرت و زمان شناسی، جایگاه نظام اسلامی را به جامعه جهانی بشناسانند.   

وی با بیان اینکه طلبه کم سواد، در جامعه جایگاهی نخواهد داشت، افزود: طلبه باید خود را مجهز به علم روز کند تا بتواند شان و جایگاه علمی و فقهی خود را در جامعه حفظ کرده و گسترش دهد.  

امام جمعه تربت‌حیدریه در تبیین فعالیت انقلابی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در این راستا ۲ اقدام ایجابی یعنی شناسایی اسلام حقیقی و سلبی، یعنی مبارزه با انحرافات فکری در حوزه فکری و عملی نیاز است.   

رییس حوزه علمیه هراتی تربت‌حیدریه و امام جمعه پیشین این شهر نیز گفت: تربت حیدریه دارای سه مدرسه علمیه ویژه برادران و یک حوزه علمیه خواهران است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: در این مدارس ۲۵۰ طلبه و روحانی از سطح یک تا چهار مشغول تحصیل هستند و از دستاورهای نظام اسلامی تحت ولایت مقام معظم رهبری حراست می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.