شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هدف دشمن از توطئه علیه ایران اسلامی، ضعیف کردن کشور و از بین بردن استقلال آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل محبی پور، سه شنبه در جمع فرمانداران استان فارس در شیراز افزود: دشمن هیچگاه دست از دشمنی خود بر نخواهد داست و این دشمنی نیز صرفا مربوط به جمهوری اسلامی نیست بلکه آنها، ایران مقتدر را نمی خواهند.
او ادامه داد: جمهوری اسلامی شاید باعث شده باشد که اراده دشمنان برای جلوگیری از استقلال کشور و نابود کردن ایران مستقل و مقتدر افزایش یابد اما قطعا بدون جمهوری اسلامی هم آنها دست از سر ایران بر نخواهند داشت.
وی، با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: باید در گام نخست با انجام برخی اقدامات از جمله برقرار ارتباط با جوانان، نخبگان و اقشار مردم، شنونده سخنان آنها باشیم و اجازه ندهیم مطالبات و خواسته های آنها به یک بحران و مشکل امنیتی تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: قطعا مجموعه این اقدامان پیشگیرانه، علاوه بر اینکه زمینه ارتباط هرچه بیشتر و نزدیک تر اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان با مسئولان را فراهم می کند، بلکه خنثی کننده اقدامات و نقشه های دشمنان نیز خواهد بود.
محبی پور گفت: باید ارتباط بین نسلی را در جامعه حفظ کنیم و با آگاهی بخشی به نسل جوان و امروزی، اجازه ندهیم که از سوی دشمن مورد سوء استفاده قرار گیرند.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به جمعیت زنان جامعه بیان کرد: ۵۰ درصد جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و بنابراین نمی توان آنها را نادیده گرفت و کنار گذاشت.
او ادامه داد: باید ضمن شناسایی بانوان و زنان توانمند و شایسته، از ظرفیت و توان آنها در پست های مدیریتی و مناصب مختلف استفاده کنیم و این کار شایسته نیز به خنثی سازی نقشه های دشمن کمک خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، از فرمانداران شهرستان های استان خواست که در سفرهای کاری که به مرکز استان دارند، حداکثر استفاده را از وقت و زمانی که می گذارند برای رفع مشکلات شهرستان ببرند.
محبی پور، در خصوص مدیریت وقایع و اغتشاشات هم گفت: استان فارس در این رابطه از نظر مدیریت بحران و فهم صحیح مردم استان مورد تقدیر قرار گرفت.