به گزارش ایرنا؛ در سفر یک روزه رییس جمهور به کرمانشاه بیش از ۲۰۰ کاربر از ۲ روز پیش از سفر استانی پاسخگوی تماسها و درخواستهای مردم استان بودند و مراکزی هم برای دریافت نامه های مردمی در نظر گرفته شده بود که اینک همه درخواست و نامه ها دسته بندی شده و هر کدام به دستگاه مربوطه ارجاع شده است.
ارجاع ۱۷۳ هزار نامه به دستگاههای اجرایی
استاندار کرمانشاه که روز گذشته در مرکز سامد (سامانه ارتباطات مردم و دولت) حاضر شده بود در سخنانی اعلام کرد که کرمانشاه از جمله استان های موفق در زمینه دریافت، پاسخگویی و پیگیری نامههای مردم در سفر رئیس جمهوری بوده است.
«بهمن امیریمقدم» که حدود پنج ساعت در این مرکز با شهروندان کرمانشاهی به صورت تلفنی و حضوری گفت و گو کرد و پاسخگوی درخواست ها و دغدغه های مردم بود از نزدیک آخرین وضعیت نامهها و درخواستهای مردم در سفر رئیس جمهور را هم بررسی کرد.
وی عنوان کرد: این مرکز به درخواستهای مردم که در قالب نامه، تماس و یا از طریق سامانه ۱۱۱ ارائه می شود؛ به شکل مناسبی رسیدگی میکنند.
دریافت وام، شغل و مساعدت مالی بیشترین فراوانی را دارد
استاندار کرمانشاه ادامه داد: این درخواستها که اغلب برای دریافت وام، شغل و یا مساعدت مالی هستند، توسط بازرسی استانداری تفکیک شده و برای دستگاه های اجرایی ارسال شده است و آن ها هم موظف هستند بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، اقدام کنند.
وی بیان کرد: به هر شهروند یک کد پیگیری داده شده که از طریق تماس با سامانه ۱۱۱ میتواند آخرین وضعیت آن را پیگیری کند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کارشناسان مجموعه سامد تاکنون بیش از ۷۵ هزار دقیقه مکالمه با مردم، برای پیگیری درخواست های آنها داشته اند که جای تقدیر بسیار دارد.
امیری مقدم ادامه داد: همچنین به طور متوسط روزانه ۱۵۰ نفر به این مرکز مراجعه می کنند و کارشناسان این مجموعه با صبوری و متانت پاسخگوی این مراجعات و همچنین حجم بالایی از تلفن شهروندان هستند.
امیری مقدم از برگزاری نشست هماهنگی با مدیران بانک ها برای پرداخت سریع تر وام ها خبر داد و گفت: به دلیل حجم بالای درخواستها برای دریافت تسهیلات بانکی، انجام این موارد ممکن است کمی زمان بر باشد ولی با شتاب مناسبی این درخواستها در حال انجام است.
در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه در مجموع ۲۰۰ مصوبه با بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آبادانی استان به تصویب رسید.