شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شایسته است سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نهایت همکاری و تعامل را با خیران برای اصلاح، بهبود و ساخت واحدهای آموزشی داشته باشد تا با همکاری آنان بخشی از نیاز شهرستان به فضاهای آموزشی مرتفع شود

حمید زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گلایه از عملکرد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در همکاری با خیران مدرسه ساز این شهرستان افزود: گاه مانع تراشی های این سازمان، موجب انصراف خیران برای بهسازی یا اصلاح مدارس شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون شهرستان ری دارای مدارسه هایی است که نیاز به اصلاح و بهسازی دارند و خیرانی نیز حاضر به کمک به این مدارس هستند اما مانع تراشی ها و نبود تعامل لازم از سوی سازمان نوسازی مدارس، موجب عقب نشینی آنان شده است.

زمانی با بیان اینکه سرانه آموزشی شهرستان ری پایین است، اظهارداشت: با کمک خیران می توان بخشی از نیاز شهرستان به مدارس جدید، بهسازی مدارس متروکه و فرسوده کنونی و رفع مشکلات این فضاهای آموزشی را برطرف ساخت.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: لازمه بهره گیری از ظرفیت خیران مدرسه ساز، تعامل و جلب همکاری آنان است، اما چنین تعامل و همکاری از سوی مسئولان سازمان نوسازی مدارس مشاهده نمی شود.

وی نمونه نبود چنین همکاری را مدرسه متروکه روستای کلین شهرستان ری معرفی و خاطر نشان کرد: خیری حاضر به بهسازی این مدرسه با ۶ کلاس و ۶۵ دانش آموز شده بود، اما سنگ اندازی ها و نبود تعامل قابل قبول، وی را از اجرای این برنامه پشیمان کرد.

زمانی اضافه کرد: سختگیری های بی موردی که سازمان نوسازی مدارس پیش پای خیران مدرسه ساز قرار می دهد، در عمل مشابه سنگ اندازی و مانع تراشی است در حالی که این خیران بدون انتظار و توقع پاداشی به ایجاد فضاهای آموزشی جدید کمک می کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: زمانی که چنین ظرفیتی برای کمک به توسعه فضاهای آموزشی وجود دارد، باید با آغوش باز از آن استقبال کرد و برای بهبود شرایط در نبود اعتبار کافی در سیستم دولتی از آن بهره گرفت.