به گزارش ایرنا ،آیتالله لطفالله دژکام شنبه ۱۶ مهر در آیین تکریم و معارفه شهردار شیراز بیان کرد: دیانت و پایبندی به قوانین و مقررات شهردار سابق شیراز مورد اذعان همگان قرار دارد و با کارنامهای قابل قبول برای روز قیامت از عرصه خدمت در شهرداری به عرصه دیگری رفتند.
او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیراز پیشینهای بزرگ و افتخار آمیز و سنگین دارد، افزود: در بخش تاریخی این کلانشهر، با تمام تاریخ دوره اسلامی مواجه هستیم.
نماینده ولیفقیه در فارس با بیان اینکه دوره افتخار آمیز شیراز در ادوار پیش از اسلام را نیز نباید نادیده گرفت، عنوان کرد: ما ایرانیان که مورد توجه پیغمبر اسلام بودهایم، گذشته پر افتخاری قبل از اسلام هم داریم.
آیتالله دژکام ادامه داد: به گذشته شهر افتخار میکنیم اما وضعیت فعلی شیراز با پیشینه پر افتخار باید مورد توجه قرار گیرد.
او تاکید کرد: با این پیشینه تاریخی نیاز به کار زیادی در شیراز داریم و توقع این است که شیراز به عنوان عروس شهرهای جهان اسلام و پیشانی آینده تمدن اسلامی مطرح شود؛ البته این کار یک آرمان محقق شدنی است که نیاز به کار دارد.
امام جمعه شیراز به لزوم تدوین برنامه ٥ ساله شهرداری شیراز هم اشاره و بیان کرد: شهردار مدیر این جریان است و دیگران باید کمک کنند و در این مسیر نقش ویژهای برای نمایندگان مردم در مجلس تعریف شود.
آیتالله دژکام با بیان اینکه ما مطالبهگر و در عین حال همکار شهرداری هستیم، عنوان کرد: قول دهیم پای آرمانهای بزرگ این شهر بایستیم و قطار شیراز را به حرکت در بیاوریم، چرا که این حرکت در شیراز تنها نمیماند که حرکت همه ایران است.
تامین آب اولویت توسعه شیراز
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری تامین آب پایدار برای شهر شیراز و همچنین استان فارس از راههای مختلف خصوصا انتقال از خلیج فارس اولویتی ضروری برای توسعه شیراز و استان فارس است.
به گزارش ایرنا،علیرضا پاکفطرت در مراسم تکریم و معارفه شهردار شیراز؛ پیگیری تامین آب پایدار برای شهر شیراز و استان فارس از خلیج فارس، اجرایی شدن انتقال لوله سوخت و انرژی و اجرایی شدن پروژه راه آهن شیراز به بوشهر در شش نقطه توسط شش پیمانکار را از اقداماتی عنوان کرد که نمایندگان شیراز به جد آن را دنبال کردهاند.
پاکفطرت با اشاره به اینکه هنوز سوخت مورد نیاز شیراز با تانکر از پالایشگاههای مختلف حمل میشود، این موضوع را بحرانزا و خطرناک دانست و ابراز امیدواری کرد که با بهرهبرداری از خط لوله انتقال، مشکل حمل سوخت مرتفع شود.
او با بیان اینکه پروژه راه آهن شیراز به بوشهر در شش نقطه توسط شش پیمانکار در حال اجرا است، گفت: این پروژه امروز مشکل مالی ندارد و امید است ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از استاندار و نمایندگان استان فارس که به گفته او موجب شدند تا پروژههای بزرگ با همدلی در دستور کار قرار گیرد، قدردانی کرد.
پاک فطرت با بیان اینکه هنر شهردار ایجاد وحدت بین اعضای شورا و مدیران اجرایی است،محمدحسن اسدی شهردار جدید شیراز را دارای توان لازم برای این مهم دانست بر لزوم حفظ و ارتقاء روحیه مطالبهگری در شورا تاکید کرد.
وی در بخشی از سخنان خود، محور کمربندی شیراز را یکی از مشکلات موجود این کلانشهر دانست و گفت: سالهای زیادی برای حرکت ضعیف برای ساماندهی کمربندی شیراز هدر رفته که شاهد تلفات زیادی در این محور بودهایم که اکنون باید این مسیر ساماندهی شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارتفاعات شیراز را نباید رها کرد، خواستار ساماندهی و حفظ باغهای شیراز به ویژه گروه یک شد.
او ضمن یادآوری اینکه قرار نیست بودجه شهرداری خارج از این مجموعه هزینه شود، داشتن قدرت نه گفتن را لازمه مدیریت در شهرداری دانست و خطاب به شوراییان شیراز، بیان کرد: هر مسئله کوچکی نباید در شورا مصوب شود همچنین کلی گویی در مصوبات نیز فایده ندارد و مصوبات باید شفاف و روشن باشد.
وی با بیان اینکه شهردار سابق شیراز اقدامات خوبی طی زمان تصدی انجام داده، هدف از جابجاییها را کمال طلبی در مدیریت شهری دانست و در پایان گفت: شهرداری مجموعهای مردمی است که میتواند در رضایتمندی حداکثر نقش را در شهر داشته باشد.
نگذارید کار مردم معطل بماند
رئیس شورای شهر شیراز نیز در این آیین با تکریم شهردار سابق، از همکارانش در شورا خواست تا حد امکان مدیران شهرداری را در ساعات اداری به شورا نکشانند تا کار مردم معطل نماند.
مهدی طاهری ادامه داد: مسئولیت و مسئولیتها امانت محسوب میشود، چند صباحی این مسئولیت را عهدهدار میشویم و زمانی باید آن را به دیگری واگذار کنیم.
وی ادامه داد: امیدوارم در دوره جدید مدیریت شهری شیراز شاهد هماهنگی و وحدت هرچه بیشتر و تاثیرگذارتر بین شهرداری و شورای شهر شیراز باشیم.
رئیس شورای شهر خواستار تمرکز ویژه شهردار جدید این کلانشهر به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، تلاش جهادی خستگی ناپذیر و صیانت از سلامت در کارکنان شهرداری شد.
افتتاح خط دوم قطار شهری تا پایان امسال
سید احسان اصنافی، شهردار سابق شیراز نیز در این مراسم گفت: از آنجا که عمر مدیریتی کوتاه است، تلاش بر این بود تا از حداکثر ظرفیت استفاده شود اما کارهای بر زمین مانده زیاد است.
او ادامه داد: آغاز پروژههای بزرگ شهری طی شروع فعالیت شورای ششم در دستور کار قرار گرفت.خط دو مترو شیراز مصداق این مدعاست؛ در حالی که به سمت تعطیلی رفته بود اما وعده افتتاح سه ایستگاه آن تا پایان امسال اعلام شده است.
شهردار سابق شیراز ادامه داد: پروژه بزرگراه شهید سلیمانی، تقاطع نواب، تقاطع مدافعان سلامت، ساماندهی محور گویم، بزرگراه سردار شهید استوار و ...از جمله پروژههای شاخص عمرانی است که در یکسال گذشته عملیات اجرایی یا بهره برداری از آنها در دستور کار قرار گرفت.
اصنافی با بیان اینکه بودجه شهر شیراز با تحقق ٩٧ درصدی در سال گذشته بسته شد، گفت: در حوزه مالی نیز انضباط خوبی با تشکیل خزانه داری مرکزی انجام شد.
شهردار سابق شیراز خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل ١٠ واگن برای شهرداری شیراز در بهمن ماه سال گذشته تخصیص یافت و ١٠ واگن بعدی هم به دستور وزیر کشور انجام شد.
به گزارش ایرنا،روز شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱ از سوی وزیر کشور، حکم شهردار شیراز صادر و ابلاغ شده است.
محمدحسن اسدی شنبه ۱۲ شهریورماه جاری در جلسه شورای اسلامی شهر از سوی اعضای این نهاد و در پایان سال اول فعالیت ششمین دوره پارلمان شهری این کلانشهر بعنوان بیست و چهارمین شهردار شیراز بعد از انقلاب اسلامی انتخاب شد.
اسدی که ۳۲ سال در سمت های اداری و در شهرداری شیراز خدمت کرده عصر شنبه بعنوان شهردار کلانشهر شیراز انتخاب شد.
هر دو نفر شهردار شیراز که تاکنون از سوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شده از دل اعضای این نهاد بوده است.