بجنورد- ایرنا- قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: نظارت بر اجرای صحیح قانون و مقررات از وظایف مهم این نهاد قضایی است و به خوبی بر این مهم نظارت می کند.

به گزارش ایرنا، احمد رحمانیان روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه بازرس کل خراسان شمالی اظهارداشت: افراد جامعه باید قانون را رعایت کنند و هیچ فردی در این میان حتی مقام اول کشور مصونیت ندارد این در حالی است که در کشورهای مدعی دموکراسی چنین نیست و شخص اول آن کشورها هر کاری که می خواهند انجام می دهند و تحت تعقیب نیز قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات حکومت براساس قانون است، افزود: امروز هیچ معروفی بالاتر از اجرای قانون و هیچ منکری نیز بالاتر از نقض قانون نیست به گونه ای که کلیه اقدامات حاکمیت نیز بر مبنای قانون است.
رحمانیان یادآور شد: مردم نیز باید طبق قانون عمل کنند زیرا که قانون الزام آور و عام است و اختیاری نیست اما برخی از اقشار جامعه چیزی که برای آنان خوشایند نیست را نمی پذیرند.
وی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی قانون، ایجاد نظم در حوزه های سیاسی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی است، بیان کرد: امروزه شاهد این هستیم که برخی از افراد خود را به عنوان مرجع و الگو می دانند و تحریک احساسات نوجوانان و جوانان موجب هنجارشکنی در جامعه می شوند.

رسانه های معاند حقایق را وارونه جلوه می دهند

 قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، گفت: رسانه های معاند با جلوه وارونه حقایق در فضای جامعه به شکلی ساماندهی شده حملات خود را بر علیه نظام اسلامی انجام می دهند.
وی افزود: دشمنان، نوجوانان و جوانان را تشویق به قانون شکنی می کنند که نتیجه آن نیز هرج و مرج و بی نظمی در جامعه است.

رحمانیان ادامه داد: اینک تکلیف ما دفاع از حریم نظام اسلامی است و باید همگی با اتحاد در برابر دشمنان مقاومت کنیم تا نقشه های شوم آنها خنثی شود.
وی با بیان اینکه قانون قابل اصلاح است، گفت: اگر قانون نیز در مواردی اشکال دارد باید در مسیری مشخص اصلاح انجام شود و نیاز به تخریب و هیاهو نیست.
رحمانیان اضافه کرد: هیچ کس مجاب نیست قانون را نقض کند، در هر شرایطی قانون باید اجرا شود به گونه ای که اگر فردی به مال و جان مردم خسارت وارد کند و یا مستقیم و غیر مستقیم در آن سهم داشته باشند، تحت تعقیب قرار می گیرد.
 قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور ایجاد تفرقه بین مذاهب را از دیگر دسیسه های دشمن دانست و اظهار داشت: دشمنان سعی در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و اقوام مختلف دارد که در این میان اگر هر فردی خواسته و یا ناخواسته در این مسیر باشد و به اختلافات دامن بزند با آنان برخورد خواهد شد.

آیین تکریم و معارفه بازرس کل خراسان شمالی امروز یکشنبه با حضور رییس‌کل دادگستری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، استاندار و اعضای شورای قضایی و اداری در محل دادگستری استان برگزار شد و در این آیین از زحمات احمد مهرپرور تقدیر و صادق اسپیدکار به عنوان بازرس کل استان معرفی شد.