گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: پنج هزار و ۹۴۰ نفر در این شهرستان تاکنون حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شناخته شده‌اند که فرآیند اختصاص و واگذاری واحدهای مسکونی به آنان در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن گناباد افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۱۴ متقاضی مربوط به شهر گناباد و بقیه مربوط به شهرهای بیدخت و کاخک از توابع شهرستان گناباد است.

وی ادامه داد: از مجموع ۶ هزار و ۳۷۳ متقاضی که در شهر گناباد برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، پنج هزار و ۵۱۴ نفر حائز شرایط شناخته شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۸ نفر تایید نهایی و در نهایت یک هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان تعیین تکلیف شده اند.

فرماندار گناباد تصریح کرد: از این تعداد ۷۶۴ واحد احداث و به متقاضیان واگذار شده و به بهره برداری رسیده است و متقاضیان ۶۸۵ واحد وجه نخست ثبت نامی خود را واریز کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در شهر کاخک از توابع گناباد هم ۱۷۹ واحد متقاضی نهضت ملی مسکن بودند که همگی واریز وجه داشتند و جانمایی و تخصیص زمین آنان انجام شد و ۳۸۱ قطعه زمین برای احداث ۲۰۲ واحد برای متقاضیان جدید در این شهر شرایط لازم برای واگذاری وجود دارد.

نصیری گفت: در شهر بیدخت از توابع گناباد هم از مجموع ۳۰۲ نفر متقاضی که تاکنون برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، ۲۴۷ نفر دارای شرایط شناخته شدند که تاکنون ۸۱ نفر آنان مدارک و پرونده خود را تکمیل کرده اند.

وی  در ادامه بیان کرد: در شهر روشناوند از توابع بخش مرکزی گناباد هم ۹۳ نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۶۳ نفر آنان دارای شرایط شناخته شدند ولی تاکنون تایید نهایی برای هیچ متقاضی انجام نشده است که خواستار پیگیری رفع مشکل و سرعت بخشی در روند تایید نهایی متقاضیان این شهر هستیم.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوبی ترین نقطه استان خراسان رضوی قرار دارد.

برچسب‌ها