شیراز- ایرنا- مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: طی ۶ ماه نخست امسال تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ و نیم درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کشاورز، روز دوشنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: در مقابل کاهش مقرری بگیران تامین اجتماعی که ۱۳ هزار نفر به ۱۱ هزار نفر را نیزداشته ایم که این روند بیانگر بهبود وضعیت اشتغال در استان است.
وی ادامه داد: تعداد بیمه شدگان اصلی از ۷۷۰ هزار نفر در سال گذشته به ۷۱۰ هزار نفر در سال جاری کاهش یافته که بیانگر کاهش پرداخت بیمه بیکاری است.
او اظهار داشت: همچنین در ۶ ماه نخست امسال در بحث بیمه زنان خانه دار چهار هزار و ۵۰۰ نفر از زنان خانه دار در استان تحت پوشش قرار گرفتند.
کشاورز اضافه کرد: در بحث بیمه زنان خانه دار، اگر خانمی همزمان حقوق شوهر را نیز دریافت می کند می تواند بعد از بازنشستگی هر دو حقوق را دریافت کند و فرزند آن خانم هم می تواند پس از فوت مادر از مستمری مادرش استفاده کند.

افزایش چشمگیر حقوق مستمری بگیران در دولت سیزدهم
مدیر کل تامین اجتماعی فارس گفت: طی یک سال گذشته و در دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر حقوق مستمری بگیران در استان بودیم که در بحث حداقل دسمتمزد ۵۷ درصد افزایش را شاهد بودیم.
کشاورز افزود: این افزایش مستمری منجر به افزایش رقم پرداخت مستمری در استان به ماهیانه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی ۳۰ درصد بودجه کل دستگاههای اجرایی استان شد.

توسعه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی
وی، با اشاره به توسعه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی فارس افزود: افزایش این خدمات منجر شد که در ۶ ماه نخست امسال شاهد کاهش ۹ میلیون بار مراجعه شهروندان به مراکز تامین اجتماعی استان باشیم.
او گفت: هم اینک ۴۰ نوع خدمت این مجموعه به شکل غیر حضوری به شهروندان ارائه می شود.
کشاورز افزود: همچنین با راه اندازی و رونمایی از اپلیکیشن همراه به نام تامین من، بسیاری از خدمات از طریق تلفن همراه ارائه می شود.
وی، در خصوص مطالبات تامین اجتماعی هم گفت: بیشترین مطالبات تامین اجتماعی استان مربوط به مخابرات راه دور است که به واسطه بازنشستگی کارگران این کارخانه ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده که تاکنون نیز بازپرداخت نشده است.