شهرری - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: موانع پیش روی شهرک صنعتی پوشاک پس از نزدیک به چهار سال معطلی رفع شد و به زودی عملیات اجرایی زیر ساخت‌های آن آغاز می‌شود.

حسین شریف دوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار سال قبل، با حضور مجازی رئیس جمهور عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری آغاز شد.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکل توقف عملیات اجرایی آن از همان ابتدا، مربوط به ضوابط و مقررات قانونی بود که اعضای هیات مدیره آن باید طی می کردند.

شریف دوست اظهار داشت: شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک، منوط به دریافت مجوز کمسیون تبصره یک ماده یک تغییر کاربری اراضی و همچنین کمیته ماده ۲ یا همان ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست بود که با دریافت این مجوزها در عمل بخش مهمی از موانع پیش روی آن حل شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه شهرستان ری مساحت این شهرک صنعتی را ۲۰۶.۴۵ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام اعضای هیات رئیسه این شهرک، بناست عملیات عمرانی این شهرک صنعتی برای فضاسازی به منظور استقرار صنایع و واحدهای تولیدی متقاضی تا پایان سال جاری به پایان برسد.

این مسئول اضافه کرد: با پایان عملیات زیر ساختی، از ابتدای سال آینده اختصاص زمین به صنایع و واحدهای تولیدی متقاضی آغاز و در عمل تا پایان سال ۱۴۰۲، احداث واحدهای تولیدی و صنعتی به اتمام می رسد.

شهرک صنعتی پوشاک که در مسیر فرودگاه امام و بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری قرار دارد، بناست به محیطی برای استقرار صنایع مطرح در حوزه پوشاک با سطح فعالیت صادراتی و بین المللی با هدف معرفی برندهای پوشاک ایرانی تبدیل شود.