کیش - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: روشنگری وقایع برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه مهمترین رسالت فعالان فضای مجازی است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کیش، فرج نظری در دیدار با با فعالان فضای مجازی کیش به مناسبت هفته انتظامی اظهار کرد: امروز فضای مجازی موتور حرکت در فضای حقیقی شده است و می‌توان با روشنگری در آن جامعه را به سمت توسعه امنیت پایدار هدایت کرد.

وی افزود: فضای مجازی بر روی فکر و ذهن نسل جدید تأثیرگذاری زیادی دارد و اگر با استفاده صحیح از این فضا، با تربیت درست، اطلاع‌رسانی اصولی و بصیرت افزایی شایسته در فرزندان آن‌ها را آماده کنیم بدون شک آینده خوبی در انتظار کشور خواهد بود.

نظری گفت: پلیس همواره سعی کرده تا با همکاری و همراهی فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه با نگاه آموزشی  برای امنیت‌ بخشی در فضای سایبری، هشدار و آگاهی دادن به خانواده‌ها در خصوص خطرات پیرامونی استفاده کند.

وی افزود: فعالان فضای مجازی و مروجان آموزش همگانی هستند و می توانند در کنار پلیس نقش مهمی در ارتقاء آموزش های مرتبط با فضای مجازی و افزایش سطح سواد رسانه ای کاربران به منظور کاهش جرایم و تحقق پیشگیری از جرم در فضای مجازی داشته باشند.

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش یادآور شد: با بازنشر محتواهای آموزشی ، تولید و انتشار محتوای مناسب ، ضمن آگاه سازی و پیاده سازی آموزش همگانی ، مخاطبان خود را از فرصت ها و چالش های موجود اگاه ساخته و زمینه ساز ایجاد فضای امن و مناسب در فضای مجازی برای کاربران به ارمغان بیاورند.

وی افزود: گسترش تعاملات با مجموعه پلیس فتا و معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس کیش و تلاش برای ترویج برنامه های آموزش همگانی با هدف ارتقاء سواد رسانه ای جامعه  از جمله انتظارات مورد نظر از فعالان فضای مجازی جزیره است.

وی یادآور شد: از دیگر انتظارات مورد انتظار اتکا به قانون و پرهیزی از بیان و انتشار مطالبی که باعث ایجاد دوگانگی و تشدید افکارعمومی می شود، حضور در بین مردم و مدارس و ادارات و آگاه سازی از توطئه های دشمنان و تقویت نقش خانواده و اهمیت حفظ آرامش در جامعه است.