شهرری- ایرنا- کارشناس اداره امور قرآنی استان تهران گفت: طی ۶ ماه گذشته از سال جاری پروانه فعالیت ۷۳ خانه قرآن در این استان صادر و فعالیت آنها آغاز شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، سید ابوذر جعفری توضیح این خبر افزود: از تعداد پروانه‌های صادر شده، ۶۱ خانه قرآن شهری و ۱۲ خانه قرآن روستایی است که پروانه فعالیت آن‌ها توسط سازمان دارالقرآن الکریم صادر شده و در اختیار مسئولان خانه‌های قرآن روستایی و شهری قرار گرفت.

وی یادآور شد: از مجموع مجوزهای صادره، ۳۱ مورد مربوط به خانه‌های قرآن تازه تاسیس و ۴۲ مورد مربوط به خانه‌های قرآن تمدیدی است.

جعفری در خصوص چگونگی فعالیت‌های خانه‌های قرآن عترت اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های خانه‌های قرآنی برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم اعم از روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم است که در پایان این دوره‌ها به همه قرآن آموزان در صورت کسب نمرات قبولی، گواهینامه آموزش پایان دوره اعطاء می‌شود.

گفتنی است هدایت، حمایت و نظارت بر خانه‌های قرآنی از وظایف اداره امور قرآنی است که در طول سال به صورت مستمر مورد توجه مسئولین امر قرار دارد.