ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید از شامگاه سه‌شنبه، پیش‌بینی کرد که ناپایداری‌های جوی این استان تا آخر هفته جاری تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که از امشب با شکل‌گیری جریانات شمالی، آسمان استان ابری و با بارش رگبار باران و وزش باد همراه خواهد بود و با تقویت ناپایداری‌ها به ویژه در روز چهارشنبه علاوه بر بارش باران و وزش باد در سطح استان، دمای هوا نیز چند درجه کاهش می یابد و بارش‌ها در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و همچنین در مناطق غربی از شدت ببشتری برخوردار خواهد بود.

با نزدیک شدن جریانات شمالی، دمای هوای مازندران نیز امروز در مقایسه با روز گذشته روند کاهشی را در پیش گرفته است و مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی این کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بین چهار تا ۶ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز بین چهار تا ۹ درجه سانتی‌گراد است.

بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران در روز جاری مربوط به آمل است. دمای هوای این منطقه از ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، امروز با ۶ درجه کاهش به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. پس از آمل، بیشترین میزان کاهش دما مربوط به ساری و جویبار است. دمای هوای این مناطق نیز از ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با پنج درجه کاهش در روز جاری به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و این وضعیت به طور متناوب تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

مناطق کوهستانی مازندران نیز امروز همانند شهرهای ساحلی شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش نیز مربوط به ارتفاعات کجور نوشهر است. دمای هوای این منطقه از ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با ۹ درجه کاهش در روز جاری به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای آلاشت نیز امروز در مقایسه با روز گذشته، با هشت درجه کاهش به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مطابق پیش‌بینی هواشناسی، با تضعیف این سامانه در روزهای منتهی به آخر، دمای هوای شهرهای مازندران در روز جمعه به طور میانگین بین ۲ تا چهار درجه گرمتر خواهد شد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، نیمه ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و از اواخر روز ابری بتدریج با رگبار پراکنده باران و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی در دامنه‌ها و مناطق ساحلی مازندران در روز چهارشنبه ابری همراه با کاهش دما گاهی با بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات نیز نیمه ابری گاهی ابری و مه‌آلود با بارش پراکنده باران، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

مطابق پیش‌بینی هواشناسی، آسمان مازندران در مناطق غربی و مرکزی در روز پنجشنبه ابری همراه با بارش پراکنده باران و از شب به تدریج با کاهش ابری و در مناطق شرقی نیز نیمه ابری و در بعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش ابر پیش‌بینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته پنج درجه کاهش نشان می‌دهد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۳۲.۶ و بلده با ۲۴.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

هواشناسی مازندران روز گذشته دوشنبه نیز با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را تا ظهر روز پنجشنبه، ناامن اعلام کرده است.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج کم و بیش ناپایدار، دریای خزر از بعدازظهر روز دوشنبه تا ظهر روز پنجشنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

براساس اعلام هواشناسی مازندران، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۴ متر بر ثانیه و در شرقی ترین نقاط استان نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۸ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.