بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان گفت: دانشگاه‌های این استان به خصوص این دانشگاه قادر به تامین نیازهای آینده استان بوده و در صورت مراجعه سازمان‌های متولی توسعه برای تامین نیازهای آموزشی بخشی‌های زیر مجموعه خود عملکرد بهتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

محمود صباحی زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ برای توسعه ۲ مبحث نیاز سنجی و نیاز آفرینی وجود دارد که اول به زمان حال و نیازهای کنونی می‌پردازد و دومی آینده را مد نظر دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان تاکید کرد: قبل از اینکه ساختمانی احداث شود باید زیر ساخت فرهنگی آن فراهم شود، حال اگر بناست در جایی به پیشرفت و توسعه برسیم بایستی قبل از هر چیز زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم، به عنوان مثال جامعه محلی را برای این منظور آماده کرده باشیم.

صباحی زاده افزود: بنابراین باید پیوست فرهنگی را برای اجرای طرح در نظر بگیریم و متوجه باشیم چنانچه این طرح مطابق با فرهنگ منطقه نباشد با شکست روبرو خواهیم شد، چرا که یکی از اهداف اصلی بهره‌مندی جامعه محلی است.

وی ادامه داد:‌ به عنوان مثال برای اجرای طرح‌ توسعه سواحل مکران باید از قبل نیروهای مورد نیاز را تربیت کرده و حتی نگرش و باورهای جامعه محلی را هم آماده کرده باشیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان گفت: پس نیازهای آینده هم در کنار نیازهای کنونی و فرهنگ و بهره‌مندی جامعه محلی اهمیت بسیاری دارد تا در مسیر اجرای طرح و پس از آن چالش ایجاد نشود.

صباحی زاده در خصوص نیازهای آینده شهرهای تخصصی هم گفت: تا کنون این نیازها به دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان اعلام نشده و قبل از اجرا باید به این نکته توجه کرد که آیا تکنسین‌ها و نیروهای چنین طرح‌هایی در استان وجود دارد یا خیر، آیا نیاز به تربیت نیرو در استان وجود دارد یا اینکه نیروی مورد نیاز از خارج استان تامین می‌شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان ابراز کرد: بخش قابل توجهی از این‌ها را دانشگاه‌ها می‌توانند تامین کنند و این دانشگاه آمادگی دارد نیروهای تکنسین مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به سرعت آموزش دهد و یکی از ستون‌های اصلی در این مسیر باشد.