ارومیه - ایرنا - مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی با اشاره به بررسی ۲۵ پرونده منجر به کشف در این نهاد از مهر سال گذشته تا مهر امسال گفت: در قالب این پرونده‌ها، ۶۹ کارمند خاطی ادارات استان نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، روح الله محبوبی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل این سازمان با بیان اینکه کشف جرم از جمله مهمترین وظایف سازمان بازرسی است، افزود: همچنین ۷۲ پرونده در حوزه تخلف اداری نیز مورد بررسی قرار گرفته و در این قالب ۲۳۳ نفر به هیات تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: البته از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان، ارائه نامه‌های هشداری به خاطر سوء جریان کار و در راستای اصلاح این روند است.

مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در این راستا طی ماه‌های گذشته از بازگشت یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار ادارات استان از سال مالی گذشته جلوگیری شد، ادامه داد: با ورود سازمان و همچنین همکاری برخی نهادها از جمله استانداری، این اعتبار جذب و در اجرای طرح‌های عمرانی استفاده شد.پ

محبوبی یادآور شد: از این میزان، بیشترین اعتبار مربوط به بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود البته دستگاه‌های دیگری هم بودند که از جمله آنها می‌توان به راه و شهرسازی، نوسازی مدارس و آب و فاضلاب اشاره کرد.

وی همچنین از فعال شدن شورای معادن در آذربایجان غربی با پیگیری‌های سازمان بازرسی خبر داد و گفت: این شورا تعطیل شده بود لذا نامه هشداری داده و تذکر دادیم پس از آن، شروع به کار کرد.

وی تاکید کرد: درخواست ما، انجام هر سه فرایند استخراج، فرآوری، فروش و رسیدن سود آن به استان است.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی با اشاره به بررسی ویژه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه اضافه کرد: البته اسناد مربوط به تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، در تهران است و نظارت بر اجرای آن هم بر عهده وزارت نیرو گذاشته شده و استان ما نظارتی ندارد.

محبوبی ادامه داد: با این وجود، بازرسی های ویژه ای از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه داشته ایم و موارد مهمی نیز به دست آورده ایم که البته تحقیقات در این باره ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در خصوص استفاده از آب های مرزی هم کوتاهی صورت گرفته که امیدواریم با استفاده از اعتباراتی که در سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته، در این خصوص اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی درباره موضوع میانگذر دریاچه ارومیه نیز گفت: نگرانی از میانگذر، آن طور که در رسانه ها مطرح شده بود، نیست ولی پیگیری کرده ایم تا تیم نظارتی به پل در منطقه مستقر شوند و به صورت مستمر، وضعیت را رصد کنند.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی با اشاره به موضوع نان و وجود مشکل در توزیع نان افزود: مشکل این بخش، کیفیت آردی بود که تهیه و به استان ما منتقل می شد؛ البته یارانه آرد و گندم هم مشکل اساسی در این بخش است که باید برای این امر چاره اندیشی شود.

محبوبی با اشاره به اینکه از بانک ها ناراضی هستیم، اظهار کرد: بانک ها به صورت انقباضی برخورد می کنند و در حوزه حمایت از بخش تولید، جوانی جمعیت و بخش های دیگر به صورتی که باید فعال نیستند و موضوع کمبود منابع را مطرح می کنند.

وی با تأکید بر لزوم کنترل هوشمند اظهار کرد: دیگر بازرسی‌های سنتی جوابگو نیست و باید به سمت هوشمندسازی حرکت کرد و دولت الکترونیک در تمامی ادارات و نهادها باید اجرایی شود.

مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی با اشاره به راه‌های ارتباطی مردم با سازمان بازرسی خاطر نشان کرد: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۳۶ گزارشات و شکایات خود را اطلاع دهند.