مشهد -ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اهداف جدی که دشمن در هفته های گذشته دنبال می کرد خسارات اندکی شکل گرفت و مردم با عوامل وابسته که محدود بودند همراهی نکردند و امروز کشور در شرایط آرام و عادی قرار دارد.

یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در حاشیه همایش بزرگ امت رسول الله (ص) در تایباد به خبرنگاران گفت: استان خراسان رضوی و با توجه به این که از نظر مذهبی یکی از استانهای تلفیقی کشور است از وحدت بسیار خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای تحقق اهداف و آرمانهای بلند اسلامی نیاز به وحدت داریم و این وحدت باید عملی باشد و بدیهی است که برای انسجام بیشتر، لازم است تا به اهداف عالیه اسلام و نظام، نگاه داشته باشیم و اشتراکات را مورد توجه قرار دهیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: دشمنان به دنبال منافع خود هستند و اگر جوامع اسلامی در مقابل آنها ایستادگی کنند حتما آنها اتحاد اسلامی را  نشانه می‌گیرند تا اهداف خود را پیاده سازی کنند.

نظری افزود:استکبار در هفته های گذشته تمرکز خود را بر خدشه وارد کردن به وحدت جامعه قرار داده بود که نتوانستند موفق شوند و این توطئه دشمن با وحدت در جامعه خنثی شد که نشان از  وحدت عملی و اعتقادی داشت.

وی اضافه کرد: جامعه اهل سنت کشور با وحدت در کنار برادران شیعه خود، مشغول به زندگی هستند و یکی از نشانه‌های  این وحدت آن است که شاهد شکست توطئه دشمن هستیم.

همایش بزرگ امت رسول الله (ص) با حضور جمعی از علمای شیعه و اهل سنت شهرستانهای تایباد، تربت جام، باخرز، صالح آباد و سرخس در هفته وحدت در شهر  تایباد برگزار شد.