بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۱۴۳ فضای آموزشی با اعتبار ۲۴۴ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان ساخته شده است.

امین فلاح کوشکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد فضای آموزشی ۵۱ مدرسه در قالب ۳۰۱ کلاس درس با ۳۷ هزار و ۶۷۵ متر مربع زیربنا ساخته شده است.

وی افزود: همچنین ۶۵ مدرسه فرسوده در قالب ۳۹۷ کلاس درس با ۴۹ هزار و ۹۲۱ متر مربع از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان تخریب و بازسازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۱۰سالن ورزشی دانش آموزی با ۹ هزار و ۸۲۹ متر مربع زیربنا، هفت خوابگاه دانش آموزی در استان با ۹ هزار و ۹۷۶ مترمربع زیربنا، چهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پنج هزار و ۸۸۹ متر مربع زیربنا و یک اردوگاه دانش آموزی با پنج هزار و ۱۴۰ متر مربع زیر بنا از دیگر مواردی است که از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان ساخته شده است.

فلاح کوشکی تصریح کرد: همچنین ۳۵ باب نمازخانه و کتابخانه با ۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع زیر بنا که در مجموع ۱۶ میلیارد تومان در سطح مدارس استان از محل ردیف سفر رهبر معظم انقلاب به استان ساخته شده است.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۱ به خراسان شمالی سفر کردند و این سفر یک هفته ای، برکات زیادی برای این استان به همراه داشت.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.