اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اخذ مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل خبرداد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، دکتر رامین نسیمی دوست روز پنجشنبه افزود: این مجوز بدنبال آخرین بازدید کارشناسان اداره نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد.

وی ادامه داد: تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها ، مراکز جراحی سرپایی و محدود و درمانگاه‌ها که مایل به فعالیت در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی به بیماران بین‌الملل هستند باید نسبت به استانداردسازی و رعایت ضوابط پذیرش بیماران بین‌الملل و اخذ مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل اقدام کنند.

پیش‌تر نیز معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از احداث اولین مجتمع خدمات گردشگری سلامت در شهر اردبیل خبرداد.

نگار سریع‌الاطلاق شهریور ماه امسال به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از جلسات متعدد کارشناسی اولین طرح گردشگری سلامت به منظور احداث مجتمع خدمات گردشگری سلامت در کمیته فنی مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان و نگاه ویژه به گردشگری سلامت و پزشکی این طرح مورد بررسی قرار گرفت که با همت جمعی از متخصصان و پزشکان استان با حجم سرمایه‌گذاری ۷۹۰ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفری احداث می‌شود.

او اظهار کرد: در طراحی این مجتمع خدمات گردشگری سلامت فضاهایی از قبیل کلینیک تخصصی ناباروری، کلینیک تخصصی طب سنتی، واحدهای اقامتی به منظور ارائه خدمات قبل و بعد از درمان، بازارچه و نمایشگاه محصولات بومی و صنایع‌دستی، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و فضاهای پذیرایی و خدماتی مورد نیاز پیش‌بینی شده است.