بیرجند - ایرنا - راهپیمایی و اجتماع بزرگ بانوان با شعار "زن، عزت، هویت ایرانی" روز پنجشنبه در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار شد و حضور قشرهای مختلف زنان در این اجتماع مردمی پررنگ بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بانوان به‌ویژه دختران جوان و نوجوان امروز در میدان ابوذر شهر بیرجند گرد هم آمدند و با راهپیمایی به سمت میدان قدس، خواستار حفظ کرامت و عزت زن مسلمان و ایرانی شدند.

آنان با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا"، "هیهات من الذله"، "ایران پر از شهیده، فتنه جواب نمیده"، "حجاب ما مظهر ایمان ماست، حاصل انقلاب ایران ماست"، "ما حافظان دینیم، از پا نمی‌افتیم" و "لبیک یا خامنه‌ای" مسیر میدان ابوذر تا میدان قدس را پیمودند و اقدامات آشوبگرانه را محکوم کردند.

اجتماع‌کنندگان با در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون "آزادی اندیشه با توهین نمیشه"، "آماده‌ایم فرمانده"، "مرد، غیرت، اقتدار"، "زن، پاکدامنی، افتخار" یکصدا اعلام کردند که ملت ایران به خصوص جامعه زنان لحظه‌ای از ارزش‌های اسلام و انقلاب کوتاه نخواهند آمد.

دختران و زنان بیرجندی امروز همگام با سایر هم‌استانی‌ها آمدند تا یادآوری کنند زن در گفتمان انقلاب اسلامی واجد ارزش و اصالت است؛ بیانی که هیچ گفتمان دیگری در دنیا واجد آن نیست.

خودنمایی پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در دست بانوان به‌خصوص دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها که همراه مادرانشان در این اجتماع حضور داشتند  جلوه‌ای زیبا به این حضور بخشیده بود.

دانش‌آموز دبیرستانی که همراه دوستان خود در این راهپیمایی و اجتماع شرکت کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: دشمن بداند که شیر زنان ایران اسلامی همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند و پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

عطیه زهرایی، حجاب را حصاری برای امنیت و عزت زنان دانست و گفت: دشمنان با طراحی فتنه‌های مختلف راه به جایی نمی‌برند و ما همچنان پشتیبان ولایت فقیه هستیم.

یکی از بانوان شاغل خراسان جنوبی هم گفت: تا آخرین قطره خونمان از آرمان‌های انقلاب اسلامی که برای آن خون هزاران شهید تقدیم شده، دفاع می‌کنیم.

فاطمه کریمی افزود: دشمن، دشمن است لذا ما باید هوشیار و بیدار باشیم و امروز همه مردم اعمال اغتشاشگران را محکوم می‌کنند.

در پایان راهپیمایی و اجتماع بزرگ بانوان بیانیه‌ای قرائت شد و شرکت‌کنندگان ضمن محکوم کردن اقدامات آشوبگران و مخل نظم و امنیت، از مسوولان خواستار برخورد قاطع و عبرت‌آموز با عوامل میدانی آشوب و محرکان و پشتیبانان آنها در فضای مجازی شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما حاضران در این اجتماع ضمن توصیه به فریب‌خوردگان که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته‌اند اعلام می‌کنیم صف خود را از عناصر معاند، سرسپرده و مزدور مرتبط با سازمان‌های جاسوسی کشورهای بیگانه جدا کنند.

بانوان خراسان جنوبی مراتب حمایت خود را از حافظان جان و مال و امنیت یعنی نیروهای انتظامی و بسیج مردمی اعلام داشته و بر دفاع از امنیت، عفت عمومی در جامعه، پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب تاکید کردند.