کرج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدیران مدارس باید برای تحرک بخشی به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان ، فضاهای آموزشی را به کانون رفت و آمد و مشارکت والدین تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حجرگشت  روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی بزرگداشت هفته انجمن اولیا و مربیان افزود: کیفیت بخشی برنامه های انجمن اولیا و مربیان در مدارس در سایه افزایش اعتماد سازی محقق می شود که این مهم نیاز به پای کاربودن همه مدیران مدارس استان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: افزایش کارایی انجمن اولیا و مربیان نیاز به تشکیل دادن پیوند واقعی مشارکتی درمدارس دارد تا پیوند واقعی شکل گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بر نجمن اولیا و مربیان در مدارس حق انتخاب، مشارکت و نظارت حاکم باشد که در این راستا مدیر مدرسه نقش و مسئولیت سنگینی دارد. برای اعتماد سازی در بین انجمن اولیا و مربیان در مدارس باید تلاش کنیم تا شاهد تحکیم پیوند بین خانه و مدرسه شویم.

حجر گشت ادامه داد: در زیست بوم جدید و پسا کرونا مسوولیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار سنگین تراست پس باید برنامه های آن هدفمند و همراه با اعتمادسازی بین خانه و مدرسه باشد.

وی تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان در مدارس با هدف تقویت و مشارکت اولیای دانش آموزان در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی، پرورشی و اطلاع رسانی درباره ماموریت های این انجمن و ایجاد فضای دوست داشتنی و با نشاط در مدارس ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: مدیرانی که دید مشارکتی، فکری و مهارتی داشته باشند نسبت به دیگران از موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرزهم گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان یکی از بسترهای مناسب برای تقویت پل ارتباطی ۲ کانون مهم مدرسه و خانه است.

" اسماعیل یاری شیرمرد" در این نشست به شعار و برنامه های پیش بینی شده به مناسبت هفته بزرگداشت پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و خواستار همراهی هرچه بیشتر مدیران مدارس ، اولیای دانش آموزان و اعضای ستاد در راستای پیشبرد اهداف انجمن اولیا و مربیان در مدارس البرز شد.

در این نشست سایر اعضای ستاد دیدگاه خود را در خصوص چگونگی بالا بردن سطح مشارکت و آگاهی سازی ، مهارت آموزی و عملیاتی کردن برنامه و طرح های تربیتی در مدارس استان البرز بیان کردند.

برچسب‌ها