بیرجند - ایرنا - مسوول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: گسترش اسلام و وحدت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و به همین دلیل علیه ایران توطئه‌چینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی امروز در سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: جمعیت امت اسلامی به بیش از یک و نیم میلیارد نفر رسیده و خداوند به پیامبر اسلام (ص) و مسلمانان وعده داده که روزی می‌رسد دین اسلام کره زمین را فرا گیرد و آثاری از کفر باقی نماند.

وی گفت: پیامبر با این آرمان امر هدایت را آغاز کرد و ادامه‌دهنده آن ائمه معصومین (ع) بودند.

مسوول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: امروز یک چهارم جمعیت کره زمین مسلمان هستند و انقلاب اسلامی که پیروز شد در گام دوم، اسلام و تشیع در جهان گسترش یافت. 

وی با اشاره به گسترش مدارس علوم اسلامی در کشورهای مختلف از جمله مصر و روسیه گفت: جوانان عاشق اسلام و تشیع از کشورهای مختلف آمده‌اند و الان تعدادی طلاب غیر ایرانی از ۹۰ کشور در قم تحصیل می‌کنند که تعدادشان بیش از ۱۰ هزار نفر است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی افزود: ماموریت این طلبه‌ها گسترش اسلام در دنیاست که از برکت انقلاب اسلامی، امام و رهبری است.

وی با گرامیداشت هفته وحدت، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: پیامبر اسلام الگوی کاملی برای همه مسلمانان و بشریت است که باید ابعاد شخصیتی ایشان برای جامعه به‌خوبی تبیین شود.

مسوول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: به‌رغم اینکه ما مسلمانان اطلاعاتی درخصوص پیامبر اسلام داریم اما کم است زیرا ایشان آنقدر عظمت دارند که خداوند می‌فرماید پیامبر عظمت تو آنقدر زیاد است که باید اخلاق تو اسوه همه جهانیان قرار گیرد.

وی گفت: نه تنها پیامبر (ص) برای امت‌های بعد الگو است بلکه برای امت‌های پیشین نیز الگو بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی افزود: پیامبر اسلام الگوی همه پیامبران تاریخ بوده و اهل بیت نیز پرورش یافته دامان خاتم‌الانبیا هستند.

وی گفت: ایشان در زمانی مبعوث شد که مردم جزیره العرب بت‌پرست بودند و دختران را زنده به گور می‌کردند، پس پیامبر اکرم (ص) در مدت کوتاه پیامبری، کاری کرد تا مردم این سرزمین پیشرفت کردند.

مسوول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: امت اسلامی نیز پرچم اسلام را بعد از پیامبر به دوش گرفت و الگوی کامل بشریت است لذا دشمنان از گسترش اسلام در دنیا هراس دارند و ما باید در برابر فتنه‌ها مراقب و هوشیار باشیم.

مولودی‌خوانی و مداحی به مناسبت ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) از دیگر برنامه‌های امروز در مصلای المهدی (عج) بیرجند بود.