گچساران - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های جاده ای و طرح های در دست اجرا در این شهرستان نیاز است.

یعقوب عوض زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های جاده ای این شهرستان سال گذشته در نظر گرفته شده بود که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار در زمینه بهسازی، آسفالت راه های روستایی، اجرای شبکه روشنایی، ارتقا روشنایی، لکه گیری هندسی، لکه گیری و روکش آسفالت در این شهرستان هزینه شد.

عوض زاده با بیان اینکه هشت طرح عمرانی امسال در این شهرستان از سوی این اداره تکمیل و بهره برداری شد بیان کرد:  هم اکنون بیش از ۶ طرح در  زمینه زیر ساخت های جاده های در  این شهرستان در دست اجراست .

وی اظهار داشت: اجرای شبکه روشنایی پل پاسگاه عبدالهی و تقاطع غیر همسطح خیرآباد به طول یک و نیم کیلومتر با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال امسال اجرا شد.

عوض زاده تصریح  کرد: بهسازی و آسفالت جاده نیمدور –اسپر و موگر به طول ۲ کیلومتر با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال، بهسازی آسفالت راههای روستایی آبچیرک به طول ۴۰۰ متر و اعتبار ۶ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت راه روستایی آبرزی به طول ۶۰۰ متر با اعتبار پنج میلیارد ریال امسال انجام شد.

وی اظهار داشت: از این تعداد طرح های  اجرا شده سه طرح از محل اعتبارات ملی بوده که  ۱۲۱ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها امسال هزینه شد.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران گفت: لکه گیری و روکش آسفالت پل بریم باشت - گچساران - خیر آباد به طول پنج و نیم کیلومتر با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی امسال انجام شد.

عوض زاده تصریح کرد: لکه گیری روکش آسفالت محور گچساران بی بی حکیمه به طول سه کیلومتر و ۶۰۰ متر  با اعتبار ۳۶میلیارد ریال و از محل اعتبار ملی امسال تکمیل شد.

وی افزود: لکه گیری هندسی در سطح شهرستان به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با اعتبار۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی امسال اجرا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران ادامه داد: هم اکنون طرح های بهسازی و آسفالت راه روستایی سرابننیز ۸۰ درصد، اجرای شبکه روشنایی پل عبدالهی و تقاطع غیر همسطح خیرآباد ۹۰ درصد ، بهسازی و آسفالت راه روستایی پشه کان ۳۰ درصد، آسفالت جاده قبرستان دوگنبدان (روغن نباتی الوا)  ۸۵ درصد و احداث پمپ ورودی و خروجی مجتمع خدمات رفاهی خانعلی پور ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عوض زاده بیان کرد:  امید است با بهره‌برداری از طرح های در دست اجرا این اداره گامی بزرگ برای رفاه اهالی این روستاها و همچنین کاربران جاده ای در راههای مواصلاتی شهرستان برداشته شود.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.