علی یوسف زاده روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: با وجود کمبود اعتبار و نقدینگی، برای ارتقای شاخص برخورداری استان از بزرگراهها، توسعه این ببه خش مورد توجه قرار گرفته و قرار است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه دراستان احداث شود.
معاون مهندسی و ساخت راهوشهرسازی استان اردبیل افزود: امروز همه پروژههای استان اردبیل دارای ردیف اعتباری ملی بوده و تلاش بر این است تا ۳ سال آینده به میانگین کشوری برسیم.
وی اولویت اصلی توسعه بزرگراهها را مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از باند دوم این بزرگراه به روی خودروها گشوده شده و با تامین اعتبار بهصورت ملی و فاینانس بانک، این پروژه در سالهای آینده تکمیل میشود.
یوسف زاده گفت: احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل با وجود همه مشکلات مالی و اعتباری، با همدلی و همافزایی مسؤولان، تا چهار سال آینده در دست اجرا قرار گرفته است.
احداث هر کیلومتر بزرگراه ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه میبرد
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل متوسط هزینه ساخت و احداث هر یک کیلومتر باند بزرگراه را ۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: از محل منابع ملی سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راههای استان ابلاغ میشود که نیاز است این منابع افزایش داشته باشد.
وی همچنین از تکمیل بهسازی و ارتقای راه اصلی کریق- آرموداق شهرستان نیر تا پایان امسال خبر داد و گفت: در صورت اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز کشور ۱۱۰ کیلومتر کاهش مییابد.
یوسف زاده اظهار کرد: بهسازی جاده کریق - آرموداق در شهرستان نیر استان اردبیل به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که هشت کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است.
وی گفت: عملیات اجرایی کریق-آرموداق از سال ۱۳۹۴ شروع شده و از هشت کیلومتر مسیر، آسفالت دو لایه به طول ۴.۵ کیلومتر انجام گرفته و ۳.۵ کیلومتر مابقی مسیر هم رو به اتمام بوده و در مرحله اجرای آسفالت قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.