به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال بهرامی روز شنبه در مراسم بهرهبرداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲ هزار تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده و ۶۲ دستگاه مینیبوس که با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، افزود: پایتخت به ۲ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که همه این خودروها را نمیتوان از داخل تامین کرد.
وی توضیح داد: واقعیت این است که حدود یک هزار دستگاه اتوبوس را میتوان از کارخانجات داخلی تامین کرد و ۵۰ درصد مابقی را از مدیران میخواهیم از کارخانجات خارجی تامین کنیم.
بهرامی با بیان اینکه این میزان واردات اصلا ضربهای به کارخانجات داخلی نمیزند، اظهارداشت: در راستای افزایش خدمت به مردم ضروری است که این واردات انجام شود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۷۰ درصد حمل و نقل در پایتخت توسط خودروهای شخصی انجام میشود گفت: برای اینکه شهروندان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند باید ظرفیت خدمت رسانی را افزایش دهیم.
بهرامی با بیان اینکه در این سالها در راستای نظمبخشی شهری اقدام نشده است افزود: به تازگی در این باره جلساتی با پلیس راهور برگزار شده تا در راستای نظمبخشی شهری بهویژه در نظم بخشی تردد شهروندان اقداماتی پیگیری شود.
چمران: پایتخت با کمبود جدی اتوبوس مواجه است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با کمبود جدی اتوبوس مواجه هستیم گفت: مطابق طرح جامع ترافیک اکنون باید هشت هزار دستگاه اتوبوس در تهران فعال باشد.
مهدی چمران افزود: یکی از اقدامات مهم بکارگیری اتوبوس جدید در شهر تهران است که البته با این ۲۰۰ دستگاه خیلی نمیتوان کمبودها را برطرف کند.
وی ادامه داد: به تازگی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری بازسازی و وارد چرخه خدمت شده اما نمیدانیم تا آخر سال چقدر اتوبوس به ناوگان تزریق خواهد شد.
بهترین روش برای مدیریت ترافیک توسعه مترو است
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر توجه به حمل و نقل ریلی اظهارداشت: تزریق تاکسی به پایتخت به افزایش ترافیک کمک میکند و بهترین روش برای مدیریت ترافیک توسعه مترو است.
به گفته وی، شاید امسال اقدامات مهمی در تامین واگن نداشته باشیم اما برای سال آینده خیلی امید داریم که در این ناوگان اتفاق مهمی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران روز جمعه ۲۲ مهر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی شهر تهران دارای نواقص بسیاری بوده است، گفت که هزینه ۲۰۰ اتوبوس و ۶۳ مینیبوس حدود هزار میلیارد تومان برآورد شده و برای هر مینیبوس، ۱.۵ میلیارد تومان و برای هر اتوبوس ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با تاکید بر اینکه همه ۲۰۰ اتوبوس تولید داخل بوده است، گفت: بخشی از اتوبوسها توسط ایران خودرو دیزل و بخش دیگر توسط عقاب افشان تولیده شده است.
محمدخانی با اشاره به اینکه در روز شنبه ۲ هزار تاکسی تحویل متقاضیان خواهد شد، افزود: فرایند اجرایی این تاکسیها از سال گذشته انجام شده بود اما تحویل آن به سال جاری رسید زیرا برای این تاکسیها از طرف سازمان ملی استاندارد مشکلاتی ایجاد شده بود که در هماهنگی با این سازمان مشکلات ایجاد شده حل شد.
وی با بیان اینکه تهران دارای ۸۰ هزار تاکسی است که نیمی از آن فرسوده و نیاز به نوسازی دارد، خاطرنشان کرد: به محض اعلام خودروی جدید توسط شرکت خودروساز، پیگیر این موضوع هستیم تا هرچه سریعتر بتوانیم سایر تاکسیهای فرسوده را نوسازی کنیم.