تهران – ایرنا – وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن از امضای توافق آشتی توسط گروه های فلسطینی در الجزایر استقبال کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا) وزارت خارجه یمن در بیانیه ای اعلام کرد که این توافق در یک زمان بسیار حساس انجام شده است که رژیم صهیونیستی بر اقدامات تحریک آمیز و جنایت های خود در سرزمین فلسطین و بویژه در قدس شریف و اطراف آن با هدف تغییر معادلات میدانی افزوده است.

در این بیانیه آمده است که توافق الجزایر که با حمایت و تلاش های عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر انجام شده است، دیدگاه های گروه های فلسطینی را به یکدیگر نزدیک کرد تا با یک موضع واحد تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف با دشمن صهیونیستی مقابله و مبارزه کنند.

وزارت خارجه یمن، تلاش های الجزایر را برای اتحاد فلسطینی ها را ستود و بر موضع ثابت و رسمی شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی و ملت یمن در حمایت از ملت و آرمان فلسطین در مقابله با جنایت های صهیونیست ها تا زمانی که ملت فلسطین به همه حقوق خود دست یابد تاکید کرد.

 گروه‌های فلسطینی روز پنجشنبه در پایان نشست وحدت در الجزایر «بیانیه الجزایر برای آشتی ملی» را امضا کردند.

در بیانیه آشتی گروه‌های فلسطینی در الجزایر، بر اهمیت وحدت ملی بر مبنای شراکت سیاسی بین گروه‌های فلسطینی تأکید شده است.

تقویت نقش سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، تسریع در انتخابات سراسری ریاستی و قانونگذاری در نوار غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس تا یکسال بعد از امضای این بیانیه، فعال کردن سازوکار دبیران کل گروه‌های فلسطینی، پیگیری پایان دادن به دودستگی، تحقق وحدت ملی و شراکت سیاسی ملی از جمله مفاد بیانیه گروه‌های فلسطینی در الجزایر است.