خرم‌آباد- ایرنا - معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت: تاکنون ۹۹.۴۶ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

"امین جمشیدی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  با بیان اینکه ۱۴۷ هزار و ۵۷۹ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز نخست  واکسن کرونا را تزریق کرده اند بیان کرد: تاکنون ۸۵.۹۴ درصد دانش آموزان استان یعنی ۱۲۷ هزار و ۵۱۹ نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اجباری جهت تزریق واکسن کرونا در سطح مدارس وجود ندارد استقبال چندانی نسبت به تزریق  دُز سوم و یادآور در بین دانش آموزان استان نشده است و تاکنون ۱۴ هزار و ۴۷۵ دانش آموز رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال یعنی حدود ۱۰ درصد دانش آموزان استان دُز  سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

جمشیدی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان مقطع ابتدایی استان علیه کرونا ادامه داد: آمار تزریق واکسن کرونا در بین دانش اموزان مقطع ابتدایی استان پایین است و تاکنون استقبال چندانی در این راستا نشده است.

میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در بین فرهنگیان استان چقدر است؟

معاون سلامت  و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت:واکسیناسیون فرهنگیان استان از نخستین روزهای آغاز واکسیناسیون فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در این استان انجام شد و تاکنون ۳۳ هزار ۸۶۱ نفر یعنی حدود ۹۸.۹۰ درصد از جمعیت فرهنگیان استان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی اظهار داشت: در این راستا ۳۳ هزار و ۳۵۲ نفر یعنی حدود ۹۷.۴۱ درصد فرهنگیان این استان دُز  دوم و ۱۲ هزار و ۵۶۱ نفر یعنی حدود ۳۶.۶۶ درصد دُز  سوم کرونا را تزریق کرده اند.

به گفته وی با توجه به بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش های حضوری در استان ضرورت تکمیل واکسیناسیون  دانش آموزان و فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.

جمشیدی با اشاره به بازگشایی مدارس  و آغاز آموزش های حضوری در مدارس گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در سطح مدارس براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در این راستا بر اساس دستورالعمل ابلاغی رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت حفظ سلامت دانش آموزان و کادر درمانی در اولویت فعالیت مدارس استان قرار دارد.

جمشیدی بر ضرورت ترویج سواد بهداشتی در سطح مدارس استان تاکید کرد و افزود: به منظور پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، تعامل خانواده ها و رسانه در راستای بازگشت مدارس به روزهای عادی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و با افزایش سواد بهداشتی در سطح جامعه و مدارس، می توان محیط های ایمنی را برای دانش آموزان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت اصلی مدارس استان است ادامه داد: مراقبان سلامت و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی طی روزهای گذشته تلاش زیادی در راستای افزایش سواد بهداشتی دانش آموزان داشته اند و در این راستا نظارت ها توسط مراقبان بهداشتی و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان بصورت مستمر در سطح مدارس انجام شده است.

میزان سرانه بهداشتی مدارس لرستان چقدر است؟

معاون سلامت و تربیت بدنی اموزش و پرورش لرستان گفت:۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرانه مواد بهداشتی همزمان با بازگشایی مدارس به حساب مدارس شهرستان ها و مناطق استان واریز شده است.

وی اظهار داشت: این سرانه به منظور تهیه مایع دستشویی و سایر اقلام بهداشتی مورد نیاز مدارس در راستای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به کرونا در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک و شستشوی مداوم و صحیح دست ها براساس دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در اولویت فعالیت مدارس استان است و تهیه ماسک در فضاهای آموزشی بر عهده دانش آموزان است.

۳۶۰ هزار دانش آموز لرستانی در پنج هزار و ۳۰۰ اموزشگاه این استان تحصیل می کنند.