مهاباد - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال در مجموع ۲۷ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون بهره‌ به مددجویان تحت پوشش در این شهرستان پرداخت شد.

احمد نوذری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات بانکی به صورت بدون بهره‌ و از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به مددجویان متقاضی و برای بخش‌های کارگشایی، اشتغال، مسکن و ودیعه مسکن و کارهای درمانی پرداخت شده است.

وی افزود: در بخش کارگشایی هفت میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال، اشتغالزایی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مسکن ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، ودیعه مسکن سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال، درمان یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال و بخش فرهنگی ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: این تسهیلات بانکی توسط صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به ۲۰۱ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان پرداخت شده است.

نوذری اضافه کرد: خیرین نیز می‌توانند برای کمک به خانواده‌های نیازمند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۹۶۶ و یا با کد دستوری #۰۴۴۱۰*۸۸۷۷* اهدا کنند تا در اختیار مددجویان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر پرداخت تسهیلات از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، به مددجویانی که متقاضی تسهیلات کارگشایی و ودیعه مسکن با کارمز چهار درصد از سایر بانک‌ها نیز باشند، معرفی‌نامه اهدا می‌کند.

نوذری تاکید کرد: هم اکنون ۷۰۰ کودک یتیم و بدسرپرست در این شهرستان، با کمک‌های نقدی یک هزار و ۸۰۰ حامی، مورد حمایت مالی قرار دارند و کمک‌های نقدی خیرین به صورت مستیقم به حساب بانکی آنان واریز می‌شود.  

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال ۱۳۹۵ تحت نظارت بانک مرکزی تأسیس شده و در این مدت توانسته به یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر در کشور تسهیلات پرداخت کند.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر در قالب ۶ هزار و ۵۲۳ خانوار زیر چتر حمایتی کمیته مداد امام خمینی (ره) قرار دارند.