تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

کیش - ایرنا - تیم ملی اسکواش ایران به منظور کسب آمادگی برای مسابقات آسیایی کره جنوبی در جزیره کیش اردو زد.

سرپرست تیم ملی اسکواش ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اردوی تمریرنی با حضور پنج ورزشکار  شامل علیرضا شاملی ، سید محمد رضا ضیاکاشانی، نوید ملک ثابت، سپهر اعتماد پور  و سمیع الله قاصد آبادی به مدت ۱۱ روز در کیش برگزار می شود.

علی کتابفروش یادآور شد: این اردو از امروز ۲۴ مهر آغاز شده و تا چهارم آبان ماه نیز در جزیره ادامه دارد و مجید روحانی به سرمربی و محمد حسین جعفری نیز به عنوان مربی در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد:بازیکنان در این اردو خود را برای حضور در مسابقات کره جنوبی که هشت تا ۱۲ آبان در سئول پایتخت این کشور برگزار می شود آماده می کنند.

سرپرست تیم ملی اسکواش ایران اظهار کرد: کیش با توجه به اینکه استانداردترین کورت های اسکواش این رشته ورزشی در کشور  را دارد به عنوان محل برگزاری اردوی تمرینی تیم ملی انتخاب شده است.

علیرضا شاملی عضو تیم ملی اسکواش از ورزشکاران جزیره کیش است که طی چند سال گذشته به صورت مستمر  در ترکیب این تیم حضور دارد.

مجموعه اسکواش یکی از سالن های موجود در ایران بوده که شامل  یک سالن اختصاصی ویژه بانوان با ۲ کورت به مساحت ۶۰۰ مترمربع و یک سالن اختصاصی آقایان با سه کورت به مساحت ۸۰۰ مترمربع است.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.