ایلام - ایرنا - نماینده مردم آبدانان ، دره شهر ، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شهرستان آبدانان بزودی از مزایای درمانگاه تامین اجتماعی با راه اندازی این مرکز بهره مند می شوند.

بهزاد علیزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدنبال مطالبات مستمر بیمه شدگان تامین اجتماعی و پیگیری های متعدد از طریق متولیان و مدیران استان و رایزنی های صورت گرفته با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مرکز مجوز تاسیس و راه اندازی این مرکز درمانی در شهرستان آبدانان اخذ و بزودی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: به منظور دسترسی هرچه سریعتر مردم به خدمات پزشکی و پیراپزشکی از طریق درمانگاه تامین اجتماعی قبل از فرآیند تهیه و تملک زمین مورد نیاز و احداث ساختمان ، تاسیسات زیرساختی و تشکیلات فنی ، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی از طریق اماکن استیجاری ارائه خواهد شد.

فرماندار آبدانان نیز در این خصوص با اشاره به ضرورت راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان یادآور شد: علاوه بر تهیه زمین مورد نیاز این مرکز در تلاشیم با تعامل سازمان مسکن و شهرسازی استان یک ساختمان مناسب در ۲ طبقه و در یکی از محلات پرجمعیت با موقعیت ممتاز نیز تهیه و در اختیار مدیران مربوطه قرار دهیم تا هرچه زودتر بیمه شدگان از خدمات رایگان آن منتفع شوند.

یدالله حاتمی تجهیز و تکمیل‌ درمانگاه تامین اجتماعی را از اولویت های دولت در آبدانان عنوان کرد و اضافه کرد: با راه اندازی و تجهیز این مرکز درمانی مشکلات حوزه درمان ۱۵ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان آبدانان برای درازمدت مرتفع می شود.

شهرستان آبدانان با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۱ مرکز درمانی، ۱۷ خانه بهداشت و یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی دارد و در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام واقع شده است.