به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مشهدی روز دوشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ضمن تبریک به دانشجو معلمان، افزود: دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم نقشی کلیدی در سند تحول بنیادین ایفا میکند.
وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: نباید به معلم به دید کارمند نگاه کرد بلکه باید معلم را یک استاد و پژوهشگر دید که وظیفه خطیری برعهده دارد.
مشهدی با تاکید بر اهمیت فرایند یادگیری و یاددهی، از دانشجومعلمان خواست با تحول در خود، متولی تحول در حوزه تعلیم و تربیت در مدرسه باشند و افرادی را برای حضور در جامعه تربیت کنند که بتوانند تربیت دهنده نسل آینده کشور باشند.
وی تصریح کرد: بهترین راه جذب معلم، دانشگاه فرهنگیان است و این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش جایگاه والایی دارد که تأثیر آن را میتوان در کلاسهای درس مشاهده کرد.
این مسوول با بیان اینکه تربیت نسل آیندهساز و امیدبخش کشور در دستان معلم است که پیشرفت و سعادت یک جامعه را رقم میزند، ادامه داد: یک معلم در طول سال حداقل با ۱۵۰ دانشآموز سروکار دارد و طی ۳۰ سال خدمت، هزاران دانشآموز را تربیت میکند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین شاخصههای موفقیت یک انسان تأثیرگذاری و اثربخشی او در جامعه است و هر چه بتوانیم در زندگی دیگران اثربخشتر باشیم، موفقتر خواهیم بود.
مشهدی با بیان اینکه فضای دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاهها متفاوت است، افزود: یکی از ویژگیهای دانشگاه فرهنگیان این است که دانشجویان آن از بدو ورود استخدام میشوند و معافی پسران از سربازی و اشتغال فارغ التحصیلان آن تضمین شده است و بیش از ۴۰ درصد نمایندگان مجلس شورای بعد از انقلاب از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بودهاند.
رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور پذیرش میشود و امسال ۳۶۳ دانشجوی جدید در دانشگاه قزوین مشغول به تحصیل هستند.
وی یادآور شد: مسوولان این دانشگاه در جهت آرامش و نشاط دانشجویان و ایجاد محیطی برای رشد و بالندگی دانشجویان تلاش میکنند.