بهتر است ابتدا با crm یعنی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شوید و مزایای استفاده از آن را بدانید تا درک کنید که چرا استفاده از آن ضروری است.

بهتر است ابتدا با crm یعنی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شوید و مزایای استفاده از آن را بدانید تا درک کنید که چرا استفاده از آن ضروری است؛ سپس اقدام به تهیه کاربردی‌ترین نرم‌افزار نمایید تا با نقش همیار فروش، شما را با بهبودی که در افزایش مشتری می‌دهد، شگفت‌زده کند.

درگذشته افراد از کاغذ و قلم برای ثبت مشخصات و اطلاعات مشتری‌های خود استفاده می‌کردند؛ این‌گونه در تلاش بودند تا ارتباط موثری را با مشتریان خود داشته و فروش بیشتری نمایند. با گذر زمان تعداد مشتری‌ها بیشتر می‌شد و دیگر کاغذ و قلم نمی‌توانست جوابگوی مناسبی برای کمک به صاحب کار باشد تا ارتباط موثری را با مشتریان خود برقرار نماید؛ در چنین حالتی، نیاز به وجود یک سیستم برای مدیریت ارتباط با مشتری حس شد که بهترین آن‌ها نرم‌افزار crm بود.

  • معرفی crm به همراه مزایای آن

۱. CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management بوده که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. این سیستم با ثبت همه تعامل‌های بین مشتری و کارفرما، سعی می‌کند رضایت مشتریان را جلب و حفظ نماید و همچنین این موارد باعث افزایش مشتری می شود، این‌گونه تجربه کاربری خوشایندتری را برای آن‌ها ایجاد کرده و درنتیجه سبب ماندگاری مشتری و افزایش فروش می‌شود.

۲. از طرفی داده‌ها را بهتر ساماندهی می‌کند تا در صورت لزوم، در مدت‌زمان کوتاهی آن را در اختیار شما قرار دهد. به کمک این سیستم، شما می‌توانید ارتباط خود با مشتری‌ها را توسعه دهید و هرگاه خواستید؛ پیام‌های شخصی‌سازی شده را برای آن‌ها ارسال نمایید. این نرم‌افزار همه اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند و در هر مکانی قابل‌دسترسی بوده و شما می‌توانید به سادگی آن را به اشتراک بگذارید.

۳. به شما کمک می‌کند تا مشتری‌ها را حفظ کنید و افراد مستعد را جذب نمایید؛ افراد مستعد، کسانی هستند که وارد سایت یا مغازه شما شده‌اند و خدمت یا محصولی از شما به قدری برای آن‌ها جذاب بوده که شماره تماس یا ایمیل و... را در اختیارتان قرار داده‌اند. اگر از این اطلاعات به شیوه‌ای مناسب استفاده نمایید؛ می‌توانید او را به مشتری خود تبدیل نمایید و crm این مورد را ممکن می‌کند.

۴. هرگاه به ارائه یک گزارش از عملکرد مجموعه نیاز داشتید، این سیستم به شما کمک می‌کند تا در کسری از ثانیه آن اطلاعات را در قالب نمودار و گزارش، در اختیارتان قرار بگیرد.

۵. این سیستم به شما کمک می‌کند تا مشتری را به خاطر بیاورید و خدمت بهتری به او ارائه دهید. این‌گونه رضایت او را جلب می‌کنید و به مشتری وفاداری تبدیل می‌نمایید.

حال که با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری و مزایای آن آشنا شدید، بهتر است با بهترین و کاربردی‌ترین نوع آن آشنا گردید:

  • کاربردی‌ترین crm در ایران

نرم‌افزارهای کاربردی متفاوتی برای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارند، با یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها به نام همیار فروش در ادامه آشنا خواهید شد:

با نرم‌افزار همیار فروش، گام‌به‌گام فرآیندها را مدیریت کنید تا به فروش برسید؛ همچنین اطلاعات مشتری را ذخیره کنید، تمامی مذاکرات را ثبت کنید و برای مشتری پیش‌فاکتور صادر کنید و برای آن، زمان پیگیری تنظیم کنید تا در زمان مشخص، سامانه به شما آلارم دهد.

لیست پیش‌فاکتورهایی که باید پیگیری کنید، مذاکراتی که باید ادامه دهید، کارهای مهمی که باید انجام دهید و لیست پیش‌فاکتورهایی که در حال انجام هستند؛ در داشبورد قابل‌مشاهده است. همان‌طور که در بالا نیز توضیح دادیم، شما با سیستماتیک کردن واحد فروش خود، می‌توانید مشتری جذب کنید، آن‌ها را حفظ کنید تا فروش خود را افزایش دهید.

در هنگام انتخاب بهترین نرم‌افزار crm به چه چیزهایی باید توجه کنید؟

می‌دانید که سایت‌های مختلفی نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری را تهیه کرده‌اند، اما چگونه می‌توانید بهترین را انتخاب کنید؟ ما چند نکته را به شما می‌گوییم تا راهنمای انتخاب شما باشند:

  • سابقه شرکت تولیدکننده نرم‌افزار را بررسی کنید.
  • شفافیت توضیحات محصول ارائه‌شده را بررسی نمایید.
  • به این نکته توجه کنید که نرم‌افزار به چه صورتی ارائه شده است؛ متن باز بوده یا بسته؟
  • آیا خدمات را به‌صورت اینترنتی ارائه می‌دهد یا به‌صورت یک فایل نصبی است؟
  • برای راه‌اندازی به چه چیزهایی نیاز دارید؟
  • آیا دسترسی به آن ساده است؟
  • خدمات و پشتیبانی شرکت چگونه است؟
  • قابلیت‌ها و امکاناتی که شرکت ارائه می‌دهد، چگونه است؟
  • آیا می‌توانید آن را برای خود شخصی‌سازی نمایید؟
  • چطور می‌توانید به آن وارد شوید؟
  • چه محدودیت‌هایی دارید؟
  • وارد کردن اطلاعات به آن و گرفتن خروجی از آن چگونه است؟
  • آموزش و یادگیری آن در چه وضعیتی قرار دارد؟
  • به‌روزرسانی و توسعه آن چگونه خواهد بود؟
  • درنهایت قیمت و تعرفه خدمات آن به چه شکلی است؟

همه این سوالات و بررسی جواب آن‌ها شما را به بهترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزار crm در ایران هدایت می‌کند.

** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.