بوشهر- ایرنا- المپیاد ورزشی دورن مدرسه‌ای پس از توقف ۲ ساله به علت شیوع کرونا، روز سه‌شنبه با مشارکت ۲۵۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار آموزشگاه استان بوشهر از آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین نمادین نواختن زنگ ورزش و آغاز هفتمین المپیاد ورزشی در مدرسه ابتدایی پسرانه شهید عاشوری بوشهر گفت:  در کنار ۴۰۰ دبیر درس تربیت‌بدنی، معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی و همه آموزگارانابتدایی استان بوشهر نیز دوره آموزشی مهارت‌های عمومی تربیت بدنی را گذراندند و تلاش شده تا هیچ دانش‌آموزی در استان فاقد مربی درس تربیت‌بدنی نباشد.

علی موحدی اظهار کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به عنوان رویدادی مهم و تاثیر گذار در سلامت و نشاط دانش آموزان به شمار می‌رود که باید در همه مدرسه‌ها به صورت جدی برگزار شود.

وی یادآور شد: همه فعالیت‌های ورزشی، ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، المپیاد و جشنواره‌های ورزشی که در مدرسه‌ها انجام می‌شود برای دست‌یابی دانش‌آموزان به سواد حرکتی است.

موحدی، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای را شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه دانش آموزان در رشته‌های ورزشی و هدایت آنها در دوره‌های مختلف، افزایش سطح آمادگی جسمانی، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش دانش‌آموزان به مدرسه، شادابی و نشاط در بین آنان، تقویت هویت ملی و اسلامی، توسعه ورزش همگانی و مشارکت‌پذیری همه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا از جمله مهمترین هدف‌های المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای ارتقای کیفیت درسی دانش آموزان باید به سلامت جسمانی و تقویت روح نشاط و شادابی آنها توجه شود.

وی یادآور شد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای فرصتی ارزشمند برای یادگیری قوانین زندگی در قالب بازی و فعالیت‌های گروهی، شناسایی استعداد دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف و مشارکت گروهی و فرا گرفتن مهارت‌های اجتماعی است.

موحدی تاکید کرد: گرایش بیشتر دانش‌آموزان به سمت ورزش موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی گفت: کم تحرکی یکی از عوامل بروز مشکلات جسمی در بین دانش‌آموزان است و سلامت جسمی و روحی این قشر در شکل‌گیری زندگی سالم برای آنها نقش اساسی دارد و می‌تواند به ارتقای تحصیلی نیز کمک کند.