به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون درج مطلبی در شماره ۵۵۶۹ روزنامه دنیای اقتصاد در روز ۲۳ مهرماه، با تیتر «فاجعه اقتصاد آفلاین»، جوابیهای به شرح ذیل صادر شد:
برخلاف مطالب مندرج در آن نشریه در طی یک ماه گذشته تمامی سرویسهای داخلی اعم از خدمات حوزه مسکن، بانکی، گمرک، حوزه سلامت، بخش صنعت، پلتفرمهای خدمات رسان بخش خصوصی، خدمات الکترونیک دولتی و تمامی کسبوکارهایی که بر روی پلتفرمهای داخلی مشغول به فعالیت هستند بدون هیچ اختلالی مشغول خدماتدهی به هموطنان عزیز بودهاند. بهعنوان مثال برخلاف ادعاهای مطرح شده در آن نشریه، کلیه امور تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق سامانه جامع تجارت انجام میشود که هیچ ارتباطی با اینترنت ندارد و کلیه امور آن از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام میشود و در مدت یک ماه گذشته هیچ گزارشی مبنی بر اختلال در این سامانه دریافت نشده است.
در خصوص اینترنت بینالملل هم برخلاف مطالب مندرج در آن نشریه، از زمان شروع اغتشاشات در کشور به هیچوجه قطعی کامل و سراسری اینترنت در کشور رخ نداده است و تنها بنا بر مصوبات مراجع ذیصلاح امنیتی، محدودیتهایی بر روی برخی پلتفرمهای خارجی و در برخی ساعات اینترنت همراه اعمال شده است.
اینکه نگارنده مطلب حتی «نوسانات در بازگشایی و برگزاری کلاسهای آموزشی حضوری در سطح مدارس و دانشگاهها» را هم به فرضیه موهوم قطع سراسری اینترنت متصل کرده است، نشاندهنده جهتدار بودن و عدم وجود صداقت در مطلب منتشرشده است. امیدواریم آن نشریه محترم برای تکریم هزاران جوان متخصص و نخبه کشور که برای راهاندازی و توسعه صدها پلتفرم بومی خدمات رسان در کشور در سالهای گذشته تلاش کردهاند تا امروز حتی در شرایط اختلال در اینترنت بینالملل بتوانند بهصورت کاملاً باکیفیت و پرسرعت به مردم عزیزمان خدمترسانی کنند، مطلب خود را اصلاح کند.