اصفهان- ایرنا - دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان گفت: برگزاری جشنواره‌های متداوم ورزشی راهکار مناسب توسعه ورزش و تشویق همگانی به فعالیت‌های بدنی در مناطق کم برخوردار و روستاییست.

علی صفایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجربه در سال‌های گذشته نشان داده است، در هر نقطه ای که جشنواره‌ای برگزار شود با افزایش علاقه مندی در بین ساکنان پیشرفت ورزش محقق شده است؛ به‌ویژه در بخش ورزش همگانی باید خانواده‌ها را به سمت فعالیت‌های بدنی منظم و مناسب سوق داد تا فقر حرکتی در مناطق روستایی و کم برخوردار کاهش یابد.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد: رونق ورزش از سوی دیگر کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستایی و کم برخوردار را در پی خواهد داشت و به‌نوعی سرمایه گذاری مناسب برای بهبود شرایط فرهنگی است.

صفایی با اشاره به برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در شهرستان اردستان افزود: این دوره متشکل از بخش های ورزشی در ۲ بخش زنان و مردان، نمایشگاهی، فرهنگی و هنری و موسیقی، ۲۸ مهر برگزار خواهد شد.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان اظهار داشت: برپایی چنین رویدادهایی از لحاظ توسعه گردشگری نیز مفید است زیرا به غیر از ورزش به مقوله های دیگر مانند فرهنگ و آداب و رسوم نیز اختصاص می‌یابد.

جمعیت استان اصفهان  بیش از پنج میلیون و  متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند و ۶۲۸ خانه ورزش روستایی در این استان فعال است.

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده است.