بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۷۵ نفر با مرگ طبیعی در این اداره کل معاینه شدند که بیماری های قلبی و عروقی با ۴۲ نفر معادل ۵۶ درصد بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.  

محمدرضا نورس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مرگ‌های غیرطبیعی و مشکوک و موارد فوت طبیعی که شکایتی در مورد آنها وجود دارد و یا علت مرگ قابل تشخیص نیست به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال تصادفات رانندگی بیشترین آمار مراجعه را به خود اختصاص داده است و بیماری های قلبی و عروقی بیشترین آمار مرگ های طبیعی را تشکیل داد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: نیمه نخست امسال ۳۸۱ متوفی در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که از این تعداد ۲۶۲ نفر مرد و ۱۱۹ نفر زن بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوس ندارد.

وی گفت: در این مدت پنج نفر مرد بر اثر برق گرفتگی، یک نفر مرد به دلیل غرق شدگی، ۲ مرد و سه زن بر اثر سوختگی، ۱۷ نفر به علت سقوط از بلندی و پنج نفر به علت استنشاق گاز منو اکسید فوت کردند.

رسیدگی به حدود ۳ هزار مصدوم تصادفات

نورس افزود: نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۹۴۵ مصدوم تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که شهرستان بجنورد با یکهزار و ۳۷۲ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.  

وی بیان کرد: در این مدت؛ ۱۴۴ متوفی حوادث رانندگی در این اداره کل معاینه شدند و مردادماه با ۶۲۹ مورد بیشتر تعداد مصدومان را به خود اختصاص داد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۳۱ نفر در تصادفات درون شهری و ۱۱۳ نفر در تصادفات برون شهری استان جان باختند که از این تعداد؛  ۹۷ نفر مرد و ۴۷ نفر زن بودند.

سالانه بیش از ۳۰ هزار پرونده با موضوع مختلف در اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی بررسی و پیگیری می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب زیارتی و سیاحتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.