زنجان - ایرنا – استاندار زنجان گفت: مبنای کار نظام سلطه این است که باطل را نمایان تر می کند اما از حق گویی خبری نیست، در این شرایط ما باید متفاوت تر عمل کرده و فرزندان خود را بیش از گذشته با مسائل و اتفاقاتی که طی ۴۳ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته آشنا کنیم.

به گزارش ایرنا، محسن افشارچی  روز سه شنبه در جلسه هماهنگی ۱۳ آبان امسال با تاکید بر اینکه رویه های مربوط در این زمینه باید توسط دانشگاهها و آموزش و پرورش تغییر کند، افزود: بسیاری از مشکلات ما زوایه ای است که با نظام سلطه داریم و حتی می توان گفت برخی از مشکلات داخلی هم به این  مساله باز می گردد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات مردم از جمله معیشت به دلیل تحریم دشمن است، اضافه کرد: یک تحلیلگر آمریکایی جمهوری اسلامی ایران را در دشمنی مقدم بر روسیه عنوان کرده و این موضع به این دلیل است که کشورمان درک تمدنی دارد.
استاندار زنجان بابیان اینکه نظام اسلامی در طول ۴۳ سال عمر خود پیچ های متعددی را گذرانده و از پیچ اقتصاد نیز عبور خواهد کرد ادامه داد: با وجود فشارهای چند وقت اخیر به ویژه تبلیغات علیه کشورمان، مقاوت نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دشمنان از تمامی ابزارهای متعدد و متنوع خود برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: طرف مقابل از مذاکره سخن می گوید که هدف رسیدن به نتیجه نیست بلکه مد نظر آنها فشار است که اتفاقات اخیر نیز فارغ از اینکه خودمان باید به مشکلات و راهکارهای آن توجه کنیم را در بر می گیرد.
افشارچی با بیان اینکه دشمن با ابزارهایی در چارچوب نجوای شیطان نیز حرکت می کند، افزود: تحریم هم از سوی دشمن یک ابزار و تکنولوژی خاص است که از تمامی این مسائل علیه کشورمان استفاده می کند. 
استاندار زنجان با اشاره به اینکه  این مسائل و وقایع باید با زبانی متفاوت به ویژه برای نسل جوان بازگو شود، ادامه داد: باید برنامه ریزی این مساله انجام و مقدمات آن در دانشگاهها فراهم شود که تحقق این مساله در روز ۱۳ آبان به عنوان روز استکبار ستیزی اتفاقات شگرفی را رقم می زند.
افشارچی با اشاره به اینکه این موضوع اهمیت ویژه ای دارد و در یک روز خاص صرف شعار دادن و غیره دردی را دوا نمی کند، افزود: این موضوع از سوی کارشناسان امر به ویژه در مدارس تببین و تشریح شود که تا روزهای باقیمانده به ۱۳ آبان به این مساله نگاه متفاوت تری حاکم شود.
وی با بیان اینکه  در زمان حاضر و با توجه به وقایع اخیر باید بیش از گذشته به فرزندان و جوانان و نوجوانان آگاهی دهیم،اضافه کرد: هر چند این کار انرژی زیادی را می طلبد اما نتیجه بخش است و باید مبتنی بر فرامین رهبری مبنی بر جهاد تبیین این مهم مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.