ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به تسریع در عملیات آواربرداری مناطق زلزله‌زده خوی و تلاش برای مقدمات بازسازی این‌ مناطق گفت: به همین منظور ۶۰۰ تُن میلگرد تامین شده است.

جعفر برزگر روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۴۰۸ واحد زلزله زده در روستاهای مختلف این شهرستان آواربرداری شده و این روند بدون وقفه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در شهر دیزج دیز عملیات آواربرداری ۶۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده است، اضافه کرد: تلاش داریم عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده خوی را در سریع‌ترین زمان به اتمام برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اهمیت آواربرداری در منطقه شهری دیزج دیز شهرستان خوی، تلاش ویژه ای در این خصوص صورت گرفته و آواربرداری ۸۵ واحد مسکونی در این نقطه به پایان رسیده است.

برزگر اظهار کرد: اکیپ صدور پروانه ساختمانی هم در منطقه مستقر شده و تاکنون ۲۵۰ پروانه ساختمانی هم صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، در ارزیابی اولیه واحدهای مسکونی در شعاع ۲۰ کیلومتری کانون اصلی زلزله شهرستان خوی، از اولین ساعات وقوع زلزله به مدت یک هفته، ۶۷ تیم ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با حضور در ۵۴ روستا و ۲ شهر خوی و دیزج دیز، پنج هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی را ارزیابی کردند.

بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این زمین لرزه دچار خسارت شده یا نیازمند تخریب و بازسازی هستند.