یزد- ایرنا- مدیر ستاد اقامه نماز یزد گفت: نیمی از مدارس ۱۱ شهرستان استان امام جماعت برای برگزاری نماز ندارند که برای رفع این مشکل با همکاری آموزش و پرورش و برخی نهادهای فرهنگی و تبلیغی اقدام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حضور امام جماعت در مدارس علاوه بر اقامه نماز در ارتباط با ارتقای اطلاعات دینی و فرهنگی دانش آموزان و پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان اثرگذار است، بیان کرد: توجه به مسایل فرهنگی و تربیتی در کنار امور آموزشی از اهمیت زیادی در مدارس برخوردار است.

۹۵ درصد مدارس یزد نمازخانه دارند 

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۹۵ درصد مدارس استان دارای نمازخانه‌های مناسب است و مشکل سخت افزاری در این زمینه وجود ندارد ولی برگزاری فعالیت‌های فرهنگی به خصوص در راس همه امور اقامه نمازجماعت و برنامه‌های جانبی آن با محدودیت هایی همراه است.

موسوی یادآور شد: حدود ۵۰ درصد نمازخانه‌های مدارس استان دارای فرش سجاده‌ای مناسب است که با همت و همکاری خیران و اولیای دانش آموزان تامین شده و تلاش می شود تا پایان امسال تمامی این مکان ها با همیاری خیران از فرش مناسب برخوردار شود.

۱۳ هزار مترمربع فرش سجاده‌ای نیاز است  

وی اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار متر مربع فرش سجاده‌ای برای نمازخانه‌های فاقد فرش نیاز است که حدود ۶۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد .

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۲۷۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۷۰۰ مدرسه به تحصیل مشغول هستند.