به گزارش ایرنا، علیرضا زبردست امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود یک هزار و ۴۶۰ مورد از این عملیاتها به امداد و نجات مربوط بوده و یک هزار و ۱۴۷ مورد نیز برای اطفایحریق بوده است.
وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۵۶۸ تماس با مرکز تماس «۱۲۵» آتش نشانی تبریز ثبت شده است.
زبردست عنوان کرد: ۴۷ درصد از تماس های دریافتی آتش نشانی تبریز در ۶ ماهه نخست سالجاری نامربوط به وظایف محوله آتش نشانی بود که در قالب «تماس پرت» دسته بندی میشود و همچنین پنج درصد از تماسهای دریافتی سازمان ایجاد مزاحمت بوده که باعث اتلاف وقت و انرژی در مجموعه میشود.
وی در خصوص مدت زمان حضور نیروهای عملیات در محل حادثه خاطرنشان کرد: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در آتش نشانی تبریز در حدود چهار دقیقه است.
به گزارش ایرنا، بر اساس استانداردهای جهانی برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد که بر این اساس کلان شهر ۲ میلیون نفری تبریز نیازمند حدود ۴۰ ایستگاه آتش نشانی است که این رقم اکنون به ۲۲ مورد می رسد.