ارومیه - ایرنا - محمدصادق معتمدیان در ارتباط مستقیم از طریق سامانه «سامد» به پرسش‌های مردم استان پاسخ می‌دهد.

استاندار آذربایجان غربی روز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ صبح از طریق سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد  پاسخگوی سوالات مردم استان است.

در هفته‌های اخیر ده‌ها مدیر استانی و فرمانداران این استان با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت به سوالات شهروندان پاسخ داده‌اند.

به گزارش ایرنا، دولت با راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی (سامد) گوشی به دست است تا با راهی مناسب و کم هزینه با مردم ارتباط مستقیم برقرار کند و گام‌های بزرگ‌تری در راستای رفع مشکلات آنها بردارد.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان سامد از سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و آذربایجان غربی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است، اکنون حدود پنج سال از فعالیت این سامانه می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری آذربایجان غربی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی سامد به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان استان هستند.

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد، بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور بویژه استان آذربایجان غربی داشته است.