کرج – ایرنا- رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان استان البرز گفت: دانش آموزان این استان در پنجمین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک حائز رتبه برتر شدند.

رضا شکیبا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش‌آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در کارسوق ملی مهندسی ژنتیک مقام دوم کشور را کسب کردند.

کارسوق جایگزینی برای واژه‌ی "workshop " و به معنی یک دوره‌ی آموزشی کوتاه‌مدت درباره‌ی موضوعی خاص است.

در ایران برگزاری کارسوق‌ها یا کارگاه‌های تخصصی از سطح دانشگاه آغاز شد و پس از مدتی به عنوان یک عامل مؤثر در شناسایی و رشد بیشتر دانش‌آموزان خلاق در سطح پیش از دانشگاه نیز مورد توجه قرار گرفت.

بر این اساس هستی عباس پور، آنیسا سعادت کیا، فاطمه پیامی به عنوان دانش آموزان افتخارآفرین استان البرز در کارسوق ملی مهندسی ژنتیک معرفی شدند.

این دوره از کارسوق با مشارکت پرشور و بی سابقه ۱۴ هزار  و  ۷۲۴ دانش آموز مراکز سمپاد از ۳۲ استان کشور طی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  برگزار گردید.
شکیبا یادآور شد: در مرحله نهایی داوری ۱۰ تیم در ۲ بخش آزمایشگاهی و بیوانفورماتیک منتخب شدند و تیم دانش‌آموزی دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج توانست رتبه دوم کشوری را در بخش آزمایشگاهی ژنتیک به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه کشوری کارسوق مهندسی ژنتیک که جمعه شب در تهران برگزار گردید، از دانش آموزان برتر البرز نیز تجلیل شد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان استان البرز تصریح کرد: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان البرز در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های علمی و با تلاش برای تحقق اهداف ساحت تربیت علمی و فناورانه سند تحول بنیادین، گام های ارزنده ای را برداشته اند.

استان البرز حدود ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد.