قزوین - ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شده که بیشترین آنها مربوط به شهرک خرمدشت، کاسپین و لیا بوده است.

رضا صفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید از طرح های در دست اجرا در شهرک صنعتی کاسپین با اعلام این خبر افزود: این میزان از اراضی آماده سازی شده در شهرک ها و نواحی صنعتی در اختیار هزار ۹۷۸ سرمایه گذار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی استان قزوین به ترتیب با ۵۷۸ هکتار، ۳۶۸ هکتار و ۳۶۰ هکتار به شهرک های خرمدشت، کاسپین و لیا اختصاص داشته است.

این مسوول گفت: ۷۶ هکتار از اراضی واگذار شده به سرمایه گذاران نیز مربوط به نواحی صنعتی استان قزوین بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اضافه کرد: تاکنون حدود هزار تن از سرمایه گذارانی که زمین دارای زیرساخت در شهرک های صنعتی استان دریافت کرده اند، واحدهای تولیدی خود را به مرحله بهره برداری و تولید رسانده اند.

صفاری از قزوین به عنوان استانی پرجاذبه برای سرمایه گذاری صنعتی نام برد و گفت: نزدیکی به تهران و کانون های جمعیتی کشور و همچنین فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، خط آهن سراسری و وجود زیرساخت های مناسب، قزوین را به استانی ایده آل برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۱۶ ناحیه صنعتی است.